Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner met Reflex + eerste shots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner met Reflex + eerste shots

    Goede avond iedereen,

    Heb sinds kort mijn eerste reflex camera gekocht. Het is de Canon 100D geworden. Ben eerst op reis vertrokken en heb toen alle foto's getrokken op JPEG. Sinds vorige week heb ik mij hier bedacht en ben ik beginnen schieten op RAW. De kitlens is een 18 - 55 mm.

    Ik ook een extra objectief gekocht namelijk een F1.8 van canon 50mm prime! Heb ook zo'n GorilaPod zoom aangeschaft...

    Ik heb ook een nieuw boek gekocht namelijk het groto fotografieboek (4 delen in elkaar). Ik begin een passie te voelen voor fotografie en zou er alles willen uithalen.

    Het enigste nadeel dat ik momenteel ondervind is dat ik moeilijk kan inspringen in bepaalde omstandigheden. Ik kom bijvoorbeeld ergens binnen met mijn vriendin en ik weet gewoon niet hoe ik de camera optimaal kan instellen. De achtergrond is te donker, vriendin is wazig, soms te licht... Noem maar op... Nooit de perfecte foto dat ik wil en dat is wel een beetje frustrerend voor mij...

    Eerste foto's

    Zie hierboven mijn eerste foto's van dit weekend in Raw formaat, bewerkt in Lightroom. Kunnen jullie mij vertellen wat jullie ervan vinden en waarop ik moet letten etc??

    Had heel graag wat advies

    Moderator Note: In "Beginnershoek" is het de bedoeling dat u tenminste één foto, en maximaal drie foto's, laat zien en geen link.
    Gelieve hieraan te voldoen bij uw eerstvolgend bezoek aan BD.
    Hoe u foto' post op BD kunt u HIER lezen.
    Last edited by Red Falcon; 5 maart 2014, 22:36.

  • #2
    Re: Beginner met Reflex + eerste shots

    zwart/wit foto, derde foto heel mooi. Ik vind ze niet slecht, wel oppassen dat ze niet wat overbelicht zijn.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment

    Working...
    X