Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
En of ze gepoetst zijn. Mooi de belichting onder controle.
Ik heb enkel mijn twijfels (stuk af of niet) over het grote stuk muur rechts, maar daar ben jij baas over .
Ik ben met mijn 60D nog nooit tot iso 1600 gegaan, maar hier zie ik dat het gerust kan.
Groetjes
Ik heb het hier nog geschreven: sommige mensen kunnen een ziek paard aan 't lachen brengen.
Als je spotmeting gebruikt voor een gelijkmatig belicht beeld zoals dit, ben je óf slordig óf je hebt geen verstand van lichtmeting.
Dat de foto goed belicht is, is dus toeval.
Compositie? Waarom dat vlekkerige stuk muur aan de rechterkant, je had nog 38 mm om in te zoomen?
Scherpte schiet ook schromelijk tekort, maar dat ligt aan de nabewerking.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Ik heb het hier nog geschreven: sommige mensen kunnen een ziek paard aan 't lachen brengen.
Als je spotmeting gebruikt voor een gelijkmatig belicht beeld zoals dit, ben je óf slordig óf je hebt geen verstand van lichtmeting.
Dat de foto goed belicht is, is dus toeval.
Compositie? Waarom dat vlekkerige stuk muur aan de rechterkant, je had nog 38 mm om in te zoomen?
Scherpte schiet ook schromelijk tekort, maar dat ligt aan de nabewerking.
James ... de vuilbak!!
allé, 't is lang geleden....
wie zegt er dat dit gelijkmatig belicht werd?
Door kleine raampjes.
Ach, dacht je nu echt dat ik dat vlekkerig stuk muur aan de rechterkant niet had gezien?!?
Oeps, een muur....hoe kon ik daar nu naast kijken...?
niet scherp? Tja
conclusie: ik zal me maar bezig houden met het bekijken van films en series op TV
allé, 't is lang geleden....
wie zegt er dat dit gelijkmatig belicht werd?
Door kleine raampjes.
Ach, dacht je nu echt dat ik dat vlekkerig stuk muur aan de rechterkant niet had gezien?!?
Oeps, een muur....hoe kon ik daar nu naast kijken...?
niet scherp? Tja
conclusie: ik zal me maar bezig houden met het bekijken van films en series op TV
+ 1. Wat wel een beetje stoort, naar mijn gevoel, is het creëren van het natuurlijk kader. Zal zeker, zo te zien, je bedoeling geweest zijn. Door deze weg te halen kan je de illusie oproepen dat deze muren een heel eind doorlopen. Geeft ook een ruimer gevoel.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Door je sensor te compenseren met meer lichtgevoeligheid gaat dit wel iets ten koste van je koperkleur Maar denk dat je niet anders kon omdat je met f10 werkte en zo een relatief langere belichting nodig had Compositie is smaakgebonden en is het oog van de fotograaf
Comment