Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Alle begin is moeilijk en Parijs en Rome waren er niet op één dag ...
Maar wat kleine tips bij deze foto.
* Probeer, vooraleer je afdrukt je omkadering goed te bekijken door de zoeker. Door bv een stapje naar links of naar rechts te doen, kan je bv storende elementen op de achtergrond buiten beeld brengen.
* Probeer ook een goede keuze te maken van je standpunt tov van je onderwerp. Je kan daarvoor eens wat door de knieën gaan of eventueel wat hoger gaan staan ( een krukje meesleuren doet soms wonderen ) ... Hierdoor kan je soms een dynamischer beeld krijgen en krijg je misschien een beeld dat wat anders is dan dertien in een dozijn.
* Door te spelen met je instellingen in je toestel, kan je bv ervoor zorgen dat je scherptediepte kleiner wordt, waardoor de achtergrond ook een stuk minder opvallend aanwezig is.
Nu, stap voor stap zal je wel groeien in je fotografie. Veel oefenen en vooral blijven doorgaan ....
Groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
't Is blijkbaar geen vuilniszak, maar een modernistisch straatnaambord, of zoiets: klik!
Voor mij een ondoordachte foto: hoog standpunt, centrale compositie en rommelige achtergrond.
Het is dan ook één van de eerste foto's dus tenzij je een natuurtalent bent kun je niet anders verwachten dan dit.
Eigenlijk kun je een foto het beste vergelijken met een ajuin.
Een normale mens kijkt alleen naar de het gene wat hem het eerst opvalt (in dit geval de eerste pel van de ajuin).
Iemand die al wat langer bezig is met fotografie begint ook te kijken naar de onderliggende lagen van de ajuin.
De achtergrond is inderdaad wat rommelig maar het hoofdonderwerp is wel scherp en dat is al een goed begin
Alle begin is moeilijk en Parijs en Rome waren er niet op één dag ...
Maar wat kleine tips bij deze foto.
* Probeer, vooraleer je afdrukt je omkadering goed te bekijken door de zoeker. Door bv een stapje naar links of naar rechts te doen, kan je bv storende elementen op de achtergrond buiten beeld brengen.
* Probeer ook een goede keuze te maken van je standpunt tov van je onderwerp. Je kan daarvoor eens wat door de knieën gaan of eventueel wat hoger gaan staan ( een krukje meesleuren doet soms wonderen ) ... Hierdoor kan je soms een dynamischer beeld krijgen en krijg je misschien een beeld dat wat anders is dan dertien in een dozijn.
* Door te spelen met je instellingen in je toestel, kan je bv ervoor zorgen dat je scherptediepte kleiner wordt, waardoor de achtergrond ook een stuk minder opvallend aanwezig is.
Nu, stap voor stap zal je wel groeien in je fotografie. Veel oefenen en vooral blijven doorgaan ....
Groeten,
deka
dat is een antwoord ze het ging of die man die daar zit en niet over die vuilbak achtergrond intreseerd mij niet dan hed ik die vuilbak wel duidelijker gemaakt
;-) bedankt DEKO
dat is een antwoord ze het ging of die man die daar zit en niet over die vuilbak achtergrond intreseerd mij niet dan hed ik die vuilbak wel duidelijker gemaakt
;-) bedankt DEKO
tja, een foto bestaat uit het geheel, en hier leidt je achtergrond wel fel de aandacht af.
Mij viel vooral, naast het betonnen straatnaambord en de electriciteitskast de schuinheid van je achtergrond op.
(ben ik allergisch aan)
Maar het kan enkel maar beter worden, hé.
Comment