Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voil Jeannetten met Carnaval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voil Jeannetten met Carnaval



    Het wordt binnenkort weer carnaval in Aalst, een voorproefje
    Last edited by Rovaer; 21 februari 2014, 06:59.

  • #2
    Re: Voil Jeannetten met Carnaval

    Van mij mag ie er zeker wezen ook al is een tikkeltje scherper en die witte vlek naast de bril weg beter geweest als expressie.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Voil Jeannetten met Carnaval

      Ik heb scherpgesteld op de mond, op de ogen lukte niet door de bril

      Comment


      • #4
        Re: Voil Jeannetten met Carnaval

        Hela, ze komen weer de Ulsternaren Jaarlijks terugkerende traditie. Goede kleuropwaardering die hier mag. Toch zou ik( ikke dus ) bij dit kleurpallet de ruis er wat uithalen. Als je mij in een foto laat blijven plakken, dan mag je van mij er vanuit gaan dat hij goed is. Opmerkingen zul je altijd blijven houden, omdat ook smaken verschillen natuurlijk. Zelf de compo, gesneden of niet, is goed voor dit beeld
        Ruis mag van mij wel in sommige foto's, maar deze is te modern gedateerd

        Comment


        • #5
          Re: Voil Jeannetten met Carnaval

          leuke opname.
          (tot dinsdag 4 maart.)
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Voil Jeannetten met Carnaval

            leuke foto
            toch iets ontruisen inderdaad.

            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Voil Jeannetten met Carnaval

              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              leuke foto
              toch iets ontruisen inderdaad.

              Ik heb de foto nog eens bekeken op groot scherm en ik denk niet dat het ruis is maar onscherpte op de handschoen door het grote diafragma bovendien heb ik de kleuren niet aangepast alleen maar de clarity aangepast in LR

              Comment


              • #8
                Re: Voil Jeannetten met Carnaval

                Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                Ik heb de foto nog eens bekeken op groot scherm en ik denk niet dat het ruis is maar onscherpte op de handschoen door het grote diafragma bovendien heb ik de kleuren niet aangepast alleen maar de clarity aangepast in LR

                De foto heeft een bestandsgrote van amper 90 kb. Waardoor ik hier op mijn scherm allemaal kleine vierkantjes in de foto zie.

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Voil Jeannetten met Carnaval

                  Volg hier voorganger Yves23 wat betreft vierkantjes en vlekken ... Ik zie voorlopig een vlekkerig geheel, vooral in de rode kleur en de roze vlek achteraan.
                  Heb je iets aan de rode kleur gedaan in de nabewerking ? Opletten met rood, dat vraagt sowieso in een foto zeer veel aandacht. Als je die kleur dan nog eens accentueert, dan kan het soms meer kwaad dan goed doen ...
                  Naar cadrage denk ik dat er meer uit te halen was.
                  Wellicht een snapshot tijdens het voorbij komen van deze persoon .... Misschien was het mogelijk geweest om deze persoon wat meer in de omgeving te plaatsen ? Zodanig dat we een stukje carnaval konden meepikken ? Ik weet natuurlijk niet in welke situatie je was tijdens het maken van dit beeld ...
                  Ook de roze vlek in de achtergrond loopt met heel wat aandacht weg. Soms eventjes door de zoeker kijken en dan wat wachten tot de achtergrond wat beter past ... Natuurlijk heb je dan de kans dat je onderwerp in kwestie ook weer weg is ....En af en toe moet je het beeld gewoon ook niet nemen als er teveel storende zaken in het beeld aanwezig zijn.
                  groeten,
                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voil Jeannetten met Carnaval

                    Het is al een geluk dat ik deze foto in de enorme massa kon maken met duw- en trekwerk langs alle kanten, bovendien wou ik alleen een hoofd fotograferen en zeker niet de omgeving omdat deze zeer warrig zou overgekomen zijn. En ja, ik heb deze foto moedwillig genomen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voil Jeannetten met Carnaval

                      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                      Volg hier voorganger Yves23 wat betreft vierkantjes en vlekken ... Ik zie voorlopig een vlekkerig geheel, vooral in de rode kleur en de roze vlek achteraan.
                      Heb je iets aan de rode kleur gedaan in de nabewerking ? Opletten met rood, dat vraagt sowieso in een foto zeer veel aandacht. Als je die kleur dan nog eens accentueert, dan kan het soms meer kwaad dan goed doen ...
                      Naar cadrage denk ik dat er meer uit te halen was.
                      Wellicht een snapshot tijdens het voorbij komen van deze persoon .... Misschien was het mogelijk geweest om deze persoon wat meer in de omgeving te plaatsen ? Zodanig dat we een stukje carnaval konden meepikken ? Ik weet natuurlijk niet in welke situatie je was tijdens het maken van dit beeld ...
                      Ook de roze vlek in de achtergrond loopt met heel wat aandacht weg. Soms eventjes door de zoeker kijken en dan wat wachten tot de achtergrond wat beter past ... Natuurlijk heb je dan de kans dat je onderwerp in kwestie ook weer weg is ....En af en toe moet je het beeld gewoon ook niet nemen als er teveel storende zaken in het beeld aanwezig zijn.
                      groeten,
                      deka
                      Ik heb inderdaad een zeer klein bestand gepost, maar op mijn schermen, (15 en 27") heb ik geen enkele last van vlekken of vierkantjes.
                      Ik heb de kleuren niet gewijzigd, carnaval is inderdaad een heel kleurrijk gegeven, het enige wat ik heellichtjes aangepast heb in LR is de clarity.
                      Er zijn inderdaad storende elementen, maar wat wil je in zo een massa. Ik wou dit moment niet laten voorbijgaan, dus heb ik de foto genomen in tegenstelling tot wat deka suggereert.

                      Comment

                      Working...
                      X