Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vissen in het hotel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vissen in het hotel

Gisteren ben ik met mijn zonen naar het Parkhotel geweest.

Daar hebben we onder andere deze vissen zien zwemmen.

Deze foto is in Photomatix met exposure fusion samengesteld uit 4 foto's, genomen met manuele bracketing.
    Exif: ISO 400, 36mm, f5, belichting 1/2, 1, 2 en 4s

Ik twijfel aan de instellingen van mijn scherm, alle tips over belichting,... zijn welkom!

Update: dit is de correct belichte foto:
    Last edited by brunov; 8 maart 2014, 23:28. Reden: versie zonder HDR toegevoegd.
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

Re: Vissen in het hotel

tof gedaan!
    al zou ik het doorkijkje iets donkerder maken, dat zou -volgens mij - logischer zijn.
    Ook aan de linkerhoek van je linker vissen zou ik iets trekken; die betonnen plaat neigt iets naar links
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Een knap beeld!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Mooi plaatje, zeker. Maar ik vraag me af of bracketing echt noodzakelijk was. Het contrast is toch niet enorm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
          Mooi plaatje, zeker. Maar ik vraag me af of bracketing echt noodzakelijk was. Het contrast is toch niet enorm.
          Even te druk bezig geweest met werk en andere zaken...
          Bij nader inzien is de correct belichte versie inderdaad natuurgetrouwer. Ik was aan het experimenteren en vond het wel geslaagd, maar daarbij was ik wel de originele foto's uit het oog verloren.
          Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            tof gedaan!
            al zou ik het doorkijkje iets donkerder maken, dat zou -volgens mij - logischer zijn.
            Ook aan de linkerhoek van je linker vissen zou ik iets trekken; die betonnen plaat neigt iets naar links
            Bedankt!
            Het perspectief wringt bij mij ook, maar volgens het raster staat het recht. Bij alle aanpassingen die ik gedaan heb is er ergens wel iets dat niet klopt. Misschien is het hotel inderdaad aan het verzakken...

Comment

niet altijd volledig op het raster afgaan,
              want gevoelsmatig moet het ook kloppen,
              wanneer ik iets rechttrek, laat ik altijd een kleine perspectiefvervorming toe, want dat kijkt natuurlijker
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Veel betere update

Comment

Working...
                X