Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zus..... + Up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zus.....

    Oorspronkelijk geplaatst door sven01001 Bekijk bericht
    Zeer mooi portret. Zou dit ook wel eens willen proberen, maar heb nog maar alleen de 18-105 kitlens bij m'n D7100.
    Je 18-105mm op 105mm (of daarrond), je diafragma zo groot mogelijk (ik vermoed F/5.6 op 105mm), een grote afstand tussen je model en de achtergrond en dicht bij je model gaan staan (voor zover dit mogelijk is met behoud van de juiste kadrering). Je zal zien dat je deftige resultaten kan behalen met je kitlens.
    Last edited by jocau; 13 februari 2014, 15:38.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #17
      Re: Zus.....

      Ik heb even een update gepost waar de achtergrond iets onscherper gemaakt is.
      Vooral de linker storende tak.
      Beter? Of toch maar niet?

      Alvast bedankt allemaal voor de leuke reacties

      Ik ga zeker de tips ivm het diafragma onthouden en gebruiken in de toekomst.

      Comment


      • #18
        Re: Zus..... + Up

        Je up is beter.
        Je kan eventueel nog een vignetje gebruiken om de aandacht van de achtergrond weg te leiden en nog meer naar de mooie blauwe kijkers van je zus te trekken.

        Comment


        • #19
          Re: Zus..... + Up

          De nieuwe versie is inderdaad beter. Eventueel kan je het oogwit en de lippen wat meer contrast geven zodat ze iets meer "punch" hebben, maar dat is eigenlijk maar muggenziften.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • #20
            Re: Zus..... + Up

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            De nieuwe versie is inderdaad beter. Eventueel kan je het oogwit en de lippen wat meer contrast geven zodat ze iets meer "punch" hebben, maar dat is eigenlijk maar muggenziften.
            Ja er is nog zoveel wat ik kan doen, maar ik wil ook niet te hard bewerken

            Ik ben eigenlijk al zeer tevreden zo, als ik eerlijk mag zijn.

            Nooit gedacht dat dit uit mijn camera ging rollen

            Comment


            • #21
              Re: Zus..... + Up

              mooi gedaan!
              En zoveel reclame dat er hier gemaakt wordt voor 2.8!!!
              "vind ik leuk"

              Hetgeen ik tegenwoordig geregeld doe, in mijn straatfotografie - of bierfestivalfotografie, is de persoon nog eens selecteren, de selectie omdraaien en dan de bg iets donkerder en iets minder satureren.... en oogjes verscherpen
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #22
                Re: Zus..... + Up

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                De nieuwe versie is inderdaad beter. Eventueel kan je het oogwit en de lippen wat meer contrast geven zodat ze iets meer "punch" hebben, maar dat is eigenlijk maar muggenziften.
                Ik heb het toch maar geprobeerd
                Alleen de lippen, en ik moet zeggen : mooi
                thx voor de tips!


                Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                mooi gedaan!
                En zoveel reclame dat er hier gemaakt wordt voor 2.8!!!
                "vind ik leuk"

                Hetgeen ik tegenwoordig geregeld doe, in mijn straatfotografie - of bierfestivalfotografie, is de persoon nog eens selecteren, de selectie omdraaien en dan de bg iets donkerder en iets minder satureren.... en oogjes verscherpen
                Ook jij bedankt voor de tips!
                Ook de achtergrond heb ik eens iets proberen donkerder te maken en dan lijkt het of je meer naar haar toe wordt getrokken.
                Ook heel leuk

                Maar nu ben ik natuurlijk wel al hard aan het veranderen aan mijn foto he
                Last edited by SandyB; 16 februari 2014, 08:40.

                Comment

                Working...
                X