Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hallo en welkom hier.
Zet je foto's maar iets groter, dat beoordeeld beter. (max 1024 px).
Zo op het eerste zicht, en zo klein, ziet dat er scherp uit.
Je eerste is spijtig dat de haartjes op het oortje tegen het randje plakken.
En de tweede, sorry, maar ik heb de neiging om met mijn hoofd scheef te gaan hangen
Goed idee om hier te posten, je gaat veel feedback en tips krijgen.
Katten zijn altijd een interessant onderwerp om te fotograferen.
Je scherpte zit niet goed, probeer volgende keer scherp te stellen op de ogen.
2de foto is te schuin.
Welkom, je poesje is een prachtmodel om op te oefenen. Doe het vlug voor ze groter is, een kitten is vertederend De opmerkingen zijn hier al gegeven, als binnenkomer toch niet zo slecht gedaan. Tips volgen en dat komt heel snel goed.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie
De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
en zet een spatie tussen de opnamen.
grt,bouk.
ook van mijnentwege een dikke welkom hier.
ikzelf ben antiflits, maar heb ondervonden dat om katten te fotograferen, het toch wel beter is om in te flitsen, Maar met 1/3 van je flitslichtsterkte; dat is al meer dan voldoende. (Kijk maar in je handleiding hoe je dat moet instellen.
En, zeer belangrijk bij mens en dier: scherpstellen op de ogen!
Ook is het mooier om tussen de foto's die je hier plaatst, altijd 1 of meer spaties te plaatsen.
Bedankt voor de reactie, ik zal er rekening mee houden. Ikzelf trek ook niet graag met flits omdat het soms ietwat een onnatuurlijk effect geeft.
Nu vond ik het wel gemakkelijker om indirect te flitsen. Als ik de flits gebruik zet ik hem nooit op volle kracht.
Zal er op letten om scherp te stellen op de ogen in het vervolg.
Comment