Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De kleine fotograaf + Update
Collapse
X
-
-
Re: De kleine fotograaf
Je zou kunnen kiezen om de foto wat meer in balans te brengen door er eventueel van de onderzijde iets af te halen bv 2 cm onder de elleboog zodat je aandacht wordt vast gehouden. en je ogen niet verder afdwaalt naar de grond.
MGfoto heel wijs gesproken.Last edited by jessey; 7 februari 2014, 13:04.
Comment
-
-
Re: De kleine fotograaf + Update
Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk berichtMijn eigen voorkeur gaat ook naar de originele... heb deze geplaatst om het verschil te laten zien.
Vriendelijke groet, jessey
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtLaten we wel wezen het staat de TS vrij om er iets mee te doen of niet.
Gouden regel: Als je al hebt gesneden in een lichaamdeel of delen en/of het zo bepaald in je compositie, dan moet er een goede reden zijn om nog meer te amputeren. Door deze uitsnede verder te croppen worden je optische ringen in je achtergrond storend in de foto en is de focus op je onderwerp deels weggeëbd. Er wordt nu een close-up van het meisje gecreëerd waar je achtergrond geen toegevoegde waarde meer heeft. De uitsnede heeft ook niet meer de juiste verhouding. Fototechnisch gaat het er m.i. dus op achteruit. Dit is voor mij een simpele onderbouwing hierin. Das alles. Ik zal ook nooit beweren dat TS niet vrij hierin is, laat dit dus gewoon duidelijk zijn om misverstanden te voorkomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk berichtLeg eens uit: Waar heb ik dit beweerd? Volgens mij heb ik hier niets over geschreven.
Het is gewoon mijn gedachtegang dat de TS de bepalender factor in het geheel is.
De TS bepaald alles hoe hij/zij haar foto's presenteert. Ik als forumlid kan wel ideeen aandragen. Wat ik ook gedaan heb.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtJij hebt niks beweerd Mark.
Het is gewoon mijn gedachtegang dat de TS de bepalender factor in het geheel is.
De TS bepaald alles hoe hij/zij haar foto's presenteert. Ik als forumlid kan wel ideeen aandragen. Wat ik ook gedaan heb.
Comment
-
Ook ik ga voor je originele opname en dus niet de crop. Heel leuk gedaan !!
Mvg John
Comment
Comment