Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brug gesloten.... + Update ZW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brug gesloten....

De versie van Bruno is veel realistischer wat witbalans betreft.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chauffeur Bekijk bericht
      Dank jullie wel voor de reacties en het meedenken.
      En neen, ik had niet de automatische witbalans opstaan. Die periode ben ik voorbij......

Met dank aan Bruno voor de update, deze link staat hier overigens ook een paar berichten hoger.

Link naar de versie van Bruno, waarvoor dank.

Groeten uit Graauw,

Luc
      Maar er is toch wat mis hoor met de link. Het rood is grotendeels verdwenen hoor Vergelijk maar http://postimg.org/image/nihp0jiwt/

Comment

ik volg mijn voorgangers wat witbalans betreft.
        al moet ik hier wel even melden dat de witbalans zo ongeveer het enige is dat je toestel WEL meestal juist kiest in de auto-stand.
        een pessimist is een optimist met ervaring.
        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
        Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
          al moet ik hier wel even melden dat de witbalans zo ongeveer het enige is dat je toestel WEL meestal juist kiest in de auto-stand.
          Ik heb niet geschreven dat de aut. verkeerd is?? Meestal goed, maar in sommige zaken, afhankelijk van de samenstelling van de kleur ziet je camera in de aut WB het verkeerd en voegt hij iets toe waardoor je een bepaalde zweem bekomt in je kleur. Als je neon 's avonds fotografeert, dan je WB vaak op kunstlicht, want op de aut gaat het meestal niet goed, snappie?

Comment

... al moet ik hier wel even melden dat de witbalans zo ongeveer het enige is dat je toestel WEL meestal juist kiest in de auto-stand.
            Als je dit topic gelezen hebt, ga je - net als ik - twijfelen aan die uitspraak.

Omdat er een mengeling van verschillende soorten licht is in deze foto, zal de wegmarkering nooit wit zijn.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Als je dit topic gelezen hebt, ga je - net als ik - twijfelen aan die uitspraak.

Omdat er een mengeling van verschillende soorten licht is in deze foto, zal de wegmarkering nooit wit zijn.
              Ja Ik volg Jos en ook een stukje Martijn . Maakt eigenlijk niet uit als je in Raw of Nef werk .

Voor de sfeer in de foto blijf ik bij de versie van chauffeur , maar als je echt alles juist wil is de versie van MGfoto maar in de haven van Antwerpen ( ik woon daar ) is wel veel van het gele licht te vinden en zeker rond de sluizen . Het is daar nooit zo helder van licht als in de foto van MGfoto . dus ja
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
              www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                Ja Ik volg Jos en ook een stukje Martijn . Maakt eigenlijk niet uit als je in Raw of Nef werk .

Voor de sfeer in de foto blijf ik bij de versie van chauffeur , maar als je echt alles juist wil is de versie van MGfoto maar in de haven van Antwerpen ( ik woon daar ) is wel veel van het gele licht te vinden en zeker rond de sluizen . Het is daar nooit zo helder van licht als in de foto van MGfoto . dus ja
                Begrijp volledig je stelling hoor Dwaal daar ook wel eens regelmatig rond Woon op de Brabantse wal namelijk. Je hebt gelijk van het gele licht, maar als je hetvolgende probeert te begrijpen, en dat komt meestal aan bod in de basisprincipen van een fotografie opleiding hoor, dan zal je begrijpen waarom wij het licht vaak anders interpreteren.
                Het menselijk oog ziet in stereo Pbj, en heeft een lens met vast BP en diafgr.(de iris) dat zich voortdurend aanpast en bliksemsnel reageert alszijnde een autofocus. Het oog en de hersenen passen ook aut. de kleur en het contrast aan. De camera ziet alles in mono, en heeft een regelbaar BP-afstand, voor elke foto één diafragma en één brandpunt. Als je de taal van de camera begrijpt, dan zullen ook je foto's er beter gaan uitzien. Blijf kijken naar een omgeving, ook al lijkt het geel(wat juist is hoor) maar uiteindelijk, wanneer je witbalans niet goed staat, zien we het later veel te gelig terug, wat we dan weer in de foto goedkeuren. Bij mijn laatste foto, Warnsveld, heb ik wel zeker 40 minuten erover gedaan voordat ik de foto daadwerkelijk maakte zoals hij nu is. Ga je naar dat straatje nu terug op hetzelfde tijdstip, dan ziet het er precies zo ook uit. Moraal: Kijken, onthouden, en dan later weer terug beoordelen is heel moeilijk als je niet op het moment de juiste keuze maakt met je WB. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Wil verder geen wijsneus spelen, want er zijn al zovele discussies hierover gevoerd natuurlijk Ik hoop dat ik het topic van TS hiermee niet teveel vervuil, daarvoor bedankt voor het begrip

Comment

Het is uiteindelijk wel een interessante foto geweest zoals ik de reacties van hierboven kan peilen.
                  Dank aan iedereen!
                  Nikon D7000 en wat bijbehorend glaswerk.

Comment

Tips zijn er hier al genoeg gegeven.
                    Mooi beeld !
                    Mvg.

Comment

Ik heb op aanraden van mijn docent een zwart-wit versie gemaakt. Is dit iets???
                      Nikon D7000 en wat bijbehorend glaswerk.

Comment

Veel beter dan de kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chauffeur Bekijk bericht
                          Ik heb op aanraden van mijn docent een zwart-wit versie gemaakt. Is dit iets???
                          vind ik ook mooi.
                          misschien nog wel mooier dan de kleuren versie.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik prefereer de kleurenversie. In mijn ogen geeft het blauw meer diepte dan in de zw/w versie
                            http://www.smuttynose.nl

Comment

Ik ga denk ik ook meer voor de gekleurde versie, denk er ook zo over als Olivetti en ik voel meer sfeer in de gekleurde versie.
                              Al ga ik niet zeggen dat zw er niet mag zijn.

Comment

Working...
                              X