Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Re: In de buggy, onder de indruk van een aquarium...
Hogere iso maak je de sensor gevoeliger voor licht, en hoe hoger de iso hoe minder kleurverzadiging. Dus hoe hoger de iso, hoe grover de korrel(ruis) wordt
Door de hogere iso is de kleurverzadiging in de huid/oogjes een beetje uitgebleekt. In je donkere tinten is teveel ruis aanwezig en door even op te lichten zie je dit.
Wel stoer dat je dit ook eens uitprobeert, zodat je hieruit ook weer een lering kunt trekken, en daarvoor is dit topic juist bedoeld Thomas
Hogere iso maak je de sensor gevoeliger voor licht, en hoe hoger de iso hoe minder kleurverzadiging. Dus hoe hoger de iso, hoe grover de korrel(ruis) wordt
Door de hogere iso is de kleurverzadiging in de huid/oogjes een beetje uitgebleekt. In je donkere tinten is teveel ruis aanwezig en door even op te lichten zie je dit.
Wel stoer dat je dit ook eens uitprobeert, zodat je hieruit ook weer een lering kunt trekken, en daarvoor is dit topic juist bedoeld Thomas
Hier wist ik op voorhand dat ik ruis zou hebben, maar vind dat het uiteindelijk nog best meevalt. Van de relatie ISO en ruis was ik al op de hoogte ;-)
Ik wou in elk geval het mooie moment vangen, wanneer hij dat aquarium in het oog krijgt.
Je zal zeker gelijk hebben ivm de kleurverzadiging, maar dit ligt hier volgens mij ook voor een groot stuk aan de omstandigheden: een volledig donkere ruimte, enkel verlicht door het typische witte aquarium-licht dat op zijn gezichtje valt. Vandaar de witte kleur denk ik.
Gezien de lichtomstandigheden heb ik m.i. toch de best passende instellingen op mijn toestel gekozen. Maar ik had inderdaad beter de donkere tinten niet opgelicht.
En eventueel wat ruisreductie toegepast (neat image)?
Misschien dat ik vanavond even een update plaats.
Comment