Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrouw met kat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vrouw met kat


    f9 s1/60 ISO320 150 mm

  • #2
    Re: Vrouw met kat

    Heb je met opzet de kleursaturatie verminderd? Het is allemaal een kwestie van smaak, maar ik mis zowel wit als zwart en ook saturatie en kontrast. Ik heb even in Photoshop gespeeld en die vier dingen corrigeren maakt het beeld veel levendiger. Verder is het een beetje spijtig dat de kat maar 2 pootjes heeft. Het zijn twee fraaie modellen, dus met wat beter licht moet je ze zeker nog eens voor de camera zetten
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Vrouw met kat

      Deze foto doet mij denken aan 101 dalmatïers!!
      Sorry..
      Grt erik

      Comment


      • #4
        Re: Vrouw met kat

        Leuke pose en mooi onderwerp. Beetje jammer dat de (bruine) haren van de mevrouw enigszins opgaan in de (bruine) beukenhaag achter haar: het had allicht mooier afgestoken tegen wat groen. Ik hou overigens ook wel van een beetje desaturatie.

        Maar waarom op 150 mm. Marcel? Voor een geposeerd portret hoeft dat toch niet?
        Niet geschoten is altijd mis ...

        Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

        Comment


        • #5
          Re: Vrouw met kat

          Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
          Ik hou overigens ook wel van een beetje desaturatie.
          ik vind dat ook wel tof, maar minder voor portretten. In de beginnershoek is het ook niet zo voor de hand liggend of het een bewuste keuze, dan wel een beginnersfout, is.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Vrouw met kat

            Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
            Leuke pose en mooi onderwerp. Beetje jammer dat de (bruine) haren van de mevrouw enigszins opgaan in de (bruine) beukenhaag achter haar: het had allicht mooier afgestoken tegen wat groen. Ik hou overigens ook wel van een beetje desaturatie.

            Maar waarom op 150 mm. Marcel? Voor een geposeerd portret hoeft dat toch niet?
            Waarom geen 150mm op een Full frame Yves (100mm op DX) voor een portret buiten.
            Het mooiste aan deze foto is de toffe DOF. De onderwerpen komen echt los van de achtergrond en dat zoeken we toch.
            De dame en kat zijn dan ook nog haarscherp
            Ik hou wel niet van de toning hier, maar dat is smaak. Die 2 poten dat klopt maar ik had het zelf niet opgemerkt.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Vrouw met kat

              Beetje jammer dat de (bruine) haren van de mevrouw enigszins opgaan in de (bruine) beukenhaag achter haar.

              Hallo Yves, volledig oneens, er is een duidelijke onderscheid tussen onderwerp en mooie zachte achtergrond

              mvg

              marcel

              Comment


              • #8
                Re: Vrouw met kat

                (ik mis zowel wit als zwart en ook saturatie en kontrast. De kat maar 2 pootjes heeft.)

                Hallo Laurens, er is wit wit in de horloge en zwart in de bont terug te vinden dacht ik, in de ogen van de dame is het contrast optimaal, in een portret zijn ogen ook belangrijk of niet. De pootjes van de kat die niet zichtbaar zijn kan men toeschrijven aan het feit dat het hier gaat om een foto en geen document.

                mvg

                marcel

                Comment


                • #9
                  Re: Vrouw met kat

                  Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk bericht
                  Deze foto doet mij denken aan 101 dalmatïers!!
                  Sorry..
                  Grt erik
                  Deze opmerking slaat nergens op, zeg dan waarom dan snappen we het misschien,

                  Voor mij is het een fraai plaatje, maar ik ben het wel eens met het comment dat de plaat wat flets is maar dat is eenkwestie van smaak denk ik,
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vrouw met kat

                    leuk zo met dat beest in haar armen.
                    dat beest om haar nek een pak minder mooi/leuk.
                    een wat vreemde combinatie hoor..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vrouw met kat

                      Dubbele post deze mag weg, ik wou een verandering hierin brengen en mijn bijdrage was niet te vinden, ik dacht dat ik dan vergeten was te posten, dus begon ik opnieuw. Met het gevolg dat ik tweemaal reageerde
                      Last edited by Loeky; 2 januari 2014, 05:50.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vrouw met kat

                        Mooiefoto, zoals Eddy het reeds aanhaalt, toning is kwestie van spaar. Persoonlijk zou ik zo'n mooi modelbtoch wat meer pit geven. Door temperatuur wat hoger te plaatsen en ik zou met de curven ook wat durven werken, (onderste deel) zodat pels om schouder wat zwarter wordt, poes en vrouw steken dan nog beter af t!o,z. Van de achtergrond.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vrouw met kat

                          Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Raspoet Bekijk bericht
                          (ik mis zowel wit als zwart en ook saturatie en kontrast. De kat maar 2 pootjes heeft.)

                          Hallo Laurens, er is wit wit in de horloge en zwart in de bont terug te vinden dacht ik, in de ogen van de dame is het contrast optimaal, in een portret zijn ogen ook belangrijk of niet. De pootjes van de kat die niet zichtbaar zijn kan men toeschrijven aan het feit dat het hier gaat om een foto en geen document.

                          mvg

                          marcel
                          Gezien het histogram mag de linkerschuif naar 15 en de rechter naar 240.
                          Dat geeft net de door mij gewenste pit zonder uitbranden of dichtlopen.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vrouw met kat

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marcel Raspoet Bekijk bericht
                            (ik mis zowel wit als zwart en ook saturatie en kontrast. De kat maar 2 pootjes heeft.)

                            Hallo Laurens, er is wit wit in de horloge en zwart in de bont terug te vinden dacht ik, in de ogen van de dame is het contrast optimaal, in een portret zijn ogen ook belangrijk of niet. De pootjes van de kat die niet zichtbaar zijn kan men toeschrijven aan het feit dat het hier gaat om een foto en geen document.
                            Wat die mankerende pootjes in mijn ogen doen is ervoor zorgen dat de kat dik overkomt - en ik denk eigenlijk niet dat ze te zwaar is. Als meer pootjes zichtbaar waren geweest had de romp van het beestje het beeld niet zo gedomineerd, dat is wat ik eigenlijk wilde zeggen. Dat had misschien ook opgelost kunnen worden door de poes anders vast te pakken, meer horizontaal met de kop naar voren zodat ze niet zo uitgerekt wordt. Het is maar een detailtje hoor - de compositie is goed, scherpte en onscherpte zijn dik in orde en de glimlach is fraai - da's allemaal veel belangrijker.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vrouw met kat

                              Beeld op zich is ok, maar heb klein beetje last met de kleurbewerking .... Komt voor mij persoonlijk wat " doodser " over, terwijl de vrouw er echt wel stralend uitziet ....
                              deka
                              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                              Comment

                              Working...
                              X