Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb nochtans op diafragma 22 gefotografeerd. Wat bedoel je met scherpte die er niet is ?
Ik wil niet voor Robby spreken maar je ziet toch dat dit beeld een beetje soft is? En dat heeft allicht zelfs alles te maken met je f=22: google maar eens op "lensdiffractie".
Teveel is nooit niet goed en wat y/cam zegt zou wel eens de oorzaak kunnen zijn,
Robby BB
f11 was op 18mm wss al genoeg geweest, afhankelijk van hoe dicht je stond. indien je een smartphone hebt zijn er verschillende apps waarmee je de dof(scherpte diepte) kan berekenen.
Bedankt, was me niet direkt bewust van de lensdiffractie vanaf hogere f-warden.
Heb (nog steeds) geen smartphone. Maar ga wel eens aan de slag met DOF-master.
Comment