Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5930 - En nu iets geheel anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 5930 - En nu iets geheel anders

    Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    waarom raden wat het is?
    ik vind het een goede foto, zonder meer!!!!
    Menselijke nieuwsgierigheid hé Wilfried...
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #17
      Re: 5930 - En nu iets geheel anders

      Voor mij kun je evengoed een foto van een oude Rorschach-plaat maken ... daar kun je ook HEEL veel in zien!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #18
        Re: 5930 - En nu iets geheel anders

        Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
        Voor mij kun je evengoed een foto van een oude Rorschach-plaat maken ... daar kun je ook HEEL veel in zien!
        Absoluut niet. Het kenmerk van de Rorschach-platen is tweezijdige symmetrie, iets wat je bij mij niet zult aantreffen.

        PS:
        Er komt heus nog wel commentaar op de andere reacties, maar geef me nog even wat tijd.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #19
          Re: 5930 - En nu iets geheel anders

          Tweezijdige symmetrie is niet HET kenmerk van de Rorschach. Het kenmerk van de Rorschach is dat er eigenlijk NIETS te zien is en dat de 'proefpersoon' zelf projecteert in het ongestructureerde beeld.
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #20
            Re: 5930 - En nu iets geheel anders

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Absoluut niet. Het kenmerk van de Rorschach-platen is tweezijdige symmetrie, iets wat je bij mij niet zult aantreffen.

            PS:
            Er komt heus nog wel commentaar op de andere reacties, maar geef me nog even wat tijd.
            Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
            Tweezijdige symmetrie is niet HET kenmerk van de Rorschach. Het kenmerk van de Rorschach is dat er eigenlijk NIETS te zien is en dat de 'proefpersoon' zelf projecteert in het ongestructureerde beeld.
            De Rorschach: achtergrond en geschiedenis

            In 1921 ontwierp de Zwitser Hermann Rorschach de inktvlekkentest, die bekendheid verwierf onder de naam 'Rorschach'.
            De Rorschach bestaat uit tien verschillende platen met afbeeldingen van symmetrisch opgebouwde inktvlekken. Daarvan zijn er vijf opgebouwd uit zwart-wit en grijstinten (de platen I, IV, V, VI en VII), twee uit zwart-wit en rood (II en III) en drie uit meerdere kleuren (VIII, IX en X). De inktvlekken hebben niet toevallig de vorm gekregen die ze hebben. Rorschach heeft geëxperimenteerd met verschillende vormen, kleuren en volgorden van aanbieden, en op grond daarvan besloten tot een voorloper van de huidige versie, waarbij de drukker uit kostenoverwegingen het aantal platen tot tien reduceerde.

            gevonden op http://www.rorschach.nl/rorschach-inktvlekkentest.php
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #21
              Re: 5930 - En nu iets geheel anders

              Nogmaals .... de symmetrie is totaal bijkomstig bij projectietests! (Kijk maar eens naar de TAT (Thematic Apperception Test) e.a.)
              Last edited by jr52; 28 november 2013, 19:33.
              "Just do it !"

              http://jr52.be/index.html

              Comment


              • #22
                Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                Ja.. maar het ging enkel over Rorschach platen !
                Daarom dat ik een reply schreef.
                Nu terug over de foto!
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #23
                  Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                  Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                  Nogmaals .... de symmetrie is totaal bijkomstig bij projectietests! (Kijk maar eens naar de TAT (Thematic Apperception Test) e.a.)
                  Laten we een beetje bij het onderwerp blijven, de foto.

                  Je refereerde zelf naar Rorschach en die ken ik slechts van de tweezijdige symmetrie. TAT voert een stapje te ver.

                  Mijn foto is allerminst bedoeld als Thematische apperceptie test.
                  Iedereen mag zien wat zij/hij wil zonder dat ik haar/hem daarop ga beoordelen of interpreteren.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                    Je zegt perfect wat ik bedoelde Plaatwerker ... iedereen mag er in zien wat hij/zij wil!

                    een psycholoog zou hem/haar daar wel op beoordelen
                    "Just do it !"

                    http://jr52.be/index.html

                    Comment


                    • #25
                      Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                      Voor mij mag het zijn wat het wil, maar van één ding ben ik zeker: "ik ga dit werk niet aan mijn muur hangen".
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #26
                        Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht






                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Wat hebben we vandaag geleerd : gooi een platte vis, genre tong, op je aanrecht, overstrooi overvloedig met bloem of zout, draai de vis om overstrooi weer overvloedig met bloem of zout en neem hem dan van je aanrecht.....en je bekomt dit. Maar de bloem of het zout is roze.....dus dat kan dan ook weer niet.
                        Allee.....dat is toch hetgeen ik zou doen om tot deze te komen .
                        Met een flinke dosis fantasie kan je er zelfs een fossiel van een vis in zien.

                        Het kan toch eenvoudig zijn niet ?
                        Of ik dit nu wat vind......dat is wat anders.
                        Kijk, dat is nu eens een mooi voorbeeld van inlevend vermogen.
                        Mijn werkwijze komt dicht in de buurt maar met minder overvloedigheid.
                        De kleuren … die kan men enigszins naar zijn hand zetten toch?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                        Het eerste wat me trof in deze voorstelling is dat gespikkelde weergave, dat vond ik mooi en zacht, maar ik bleef er toch niet in hangen, werd onmiddellijk getrokken door wat zich in het midden afspeelde, mijn aandacht werd gevestigd op een ietwat prehistorisch vis. Mijn blik bleef er lange tijd naar kijken. Ze was er mooi los van het ander groenachtig gespikkelde kadergedeelte. Wat de vorm accentueerde.
                        In deze pre-historische vis zag ik andere zeedieren getekend. Een Kreeft, een klein walvis, een halve zwaardvis... Eigenlijk kon mijn fantasie er zich in botvieren.
                        Voor mij is het een intrigerende abstract goed uitgekozen beeld. Vermoed dat anderen daar misschien andere dingen in zien.
                        Oja, wat ook interessant is dat het uit twee kleuren bestaat. Dus we worden niet afgeleid.
                        Weer een zien we hoe de natuur zich opricht tot ware kunstenaar, voor mij,hier mos op een soort bruine zandsteen denk ik.

                        Dus PLaatwerker, goed gezien en weergegeven.
                        Dat haalde ook bij mij de trekker over om deze foto te maken en te laten zien.

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        euh...
                        ben zo-even naar de winkel geweest
                        deze foto gaf met goesting in zeetong (en puree met prei en een beurre blanc sausje ....
                        O nee hoor, niet altijd die sausjes.
                        Zacht gebakken venkelplakken en een (apart) gebakken aardappeltje was mijn keuze.

                        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        Voor mij mag het zijn wat het wil, maar van één ding ben ik zeker: "ik ga dit werk niet aan mijn muur hangen".
                        Mijn foto's komen dicht in de buurt van jouw kieskeurigheid:
                        Ze willen maar niet aan elke muur hoor. Denk er maar een passend emoticon bij.

                        En alle andere kijkers en commentatoren bedankt voor hun reacties en belangstelling.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                          Wat ik nog kwijt wil is dat men hier ziet dat korrel niet altijd nefast is. Het geeft soms een extra dementie aan het geheel. Hier heb je echt de indruk als je je hand uitsteekt je de oppervlakte zult voelen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                            Wat ik nog kwijt wil is dat men hier ziet dat korrel niet altijd nefast is. Het geeft soms een extra dementie aan het geheel. Hier heb je echt de indruk als je je hand uitsteekt je de oppervlakte zult voelen.
                            Watte....?? Dit is toch een typische foto waar je helemaal geen fotografische korrel kunt in zien.
                            De hele foto is korrelig door de ondergrond en het zout (?).
                            Groetjes

                            Comment


                            • #29
                              Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Watte....?? Dit is toch een typische foto waar je helemaal geen fotografische korrel kunt in zien.
                              De hele foto is korrelig door de ondergrond en het zout (?).
                              Groetjes
                              Even de fotografische billen bloot:
                              - Canon EOS 50D
                              - Canon EF-s 18-135mm f/3.5-5.6 IS
                              - 1/50s
                              - F 5.0
                              - ISO 1600
                              - 47.00 mm
                              - -.33 EV
                              - Normal ℗
                              - Spotmeting

                              Met de iso-instelling ligt ruis voor de hand.
                              Deze heb ik aangepakt in DxO-9 met de stand "PRIME".
                              Enkele minuten rekenwerk geeft dan een superieur resultaat (ruisonderdrukking).

                              De ondergrond (snijplaat) heeft een fijne structuur. Het is tarwebloem.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 5930 - En nu iets geheel anders

                                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                                Even de fotografische billen bloot:
                                - Canon EOS 50D
                                - Canon EF-s 18-135mm f/3.5-5.6 IS
                                - 1/50s
                                - F 5.0
                                - ISO 1600
                                - 47.00 mm
                                - -.33 EV
                                - Normal ℗
                                - Spotmeting

                                Met de iso-instelling ligt ruis voor de hand.
                                Deze heb ik aangepakt in DxO-9 met de stand "PRIME".
                                Enkele minuten rekenwerk geeft dan een superieur resultaat (ruisonderdrukking).

                                De ondergrond (snijplaat) heeft een fijne structuur. Het is tarwebloem.
                                Ik was er dan wel héél dicht bij .
                                "Dank voor de blote billen"
                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X