Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
mist 3
Collapse
X
-
-
Comment
-
Re: mist 3
Ik snap je opzet, maar ik vind de bomen hier storend. Veel te druk voor mij waardoor de foto niet leuk kijkt. Zo dwaalt mijn blik bijna automatisch af naar die rechtse bomen die schuin over het water hangen. Personen staan er ook niet als silhouet op, waardoor dat effect ook niet echt gelukt is voor mij. Sorry als ik te kritisch overkom, maar da's gewoon wat ik ervan vind. Ik zou eerst een geschikte locatie zoeken en dan nog eens terugkeren als er veel mist voorspelt wordt.
Comment
-
@ Zibro en Marie-Anne : dank voor jullie bijdragen. Fijn dat jullie hem mooi vinden.
@ Leonide : Ik begrijp dat ik niet voor iedereen goed zal doen. Maar ik heb wel degelijk naar een geschikte plaats gezocht, naar meerdere zelfs (heb nog andere mist foto's). Toen daar gewacht tot de eerst volgende wandelaar of wandelaars voorbij kwamen, soms iets te vroeg en soms iets te laat geklikt (dus dat werd dan weer wachten). Ik koos bewust om deze compo. Maar ik weet als er weer mist valt ik weer op stap ga en dan mijn ander camera ook meeneem.
Of deze beter is of niet, ik vergelijk niet graag omdat de situatie toch steeds anders is en de nadruk heel waarschijnlijk ook elders ligt.
Comment
-
-
Leonide mag ik je nog iets vragen ? Je spreekt over de mensen staan er niet als silhouetten. Moesten ze voor jou zwart zijn ? En waarom ?
Of bedoel je hiermee iets anders. Ik begrijp om eerlijk te zijn dit niet.
Ik leer wel graag bij, geef ook mijn bedoelingen weer en schuw eventueel geen gesprek.
Is steeds interessant om beweegredenen te kennen. Ze verschillen altijd van mens tot mens, dat maakt de wereld ook zo interessant.
Comment
-
-
Oh nu versta ik het, ik heb me slecht uitgedrukt denk ik. Ik wou ze niet als silhouette, maar vaag opdoemend. Ik weet ik speel,ook vaak met zwarte en grijze silhouetten, dit om mensen onherkenbaar te maken, deze zijn dankzij de mist ook in het vage gebleven. Dus vond ik het goed genoeg. Ze moesten niet zwart of grijs vind ik. Sorry ik heb je misleid.
Dank je wel voor de uiteenzetting van je gedachte. Is niet gemakkelijk weet ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk berichtVolgens mij is een silhouet egaal van kleur, meestal grijs of zwart. Ik zie hier gewoon duidelijk die mensen,
Loeky, ik heb het gedeelte van de " silhouetten " even uitgesneden en geeft mijns inziens een betere foto.Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtAan een silhouet kan men ook duidelijk mensen herkennen. Wat is dat nu voor onzin?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk berichtAan een silhouet kan men ook duidelijk mensen herkennen. Wat is dat nu voor onzin?
Effe googlen op bv wikipedia
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
Wat betreft deze foto, persoonlijk zou ik gaan croppen zodat die linkse boom volledig wegvalt.
Die beheerst volgens mij teveel de foto.
Ik heb lak aan de 'voorgeschreven of gangbare' formaten misschien vandaar.
Groetjes
Comment
-
voor mij een toffe foto
maar ik had 'em een klein beetje gekanteld
nu heb ik de indruk dat ie schuin staat
Comment
Comment