Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met z'n tweëen in een holletje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Met z'n tweëen in een holletje.

Canon 60d - ISO100 - f/6.3 - 1/640 - 100mm 2.8 L
    Iets anders gecropped. Iets beter zo, of een duidelijke nee?

Update (grotere afbeelding):

Twee jonge fretten. Ja, echt, in het wild. Geen huisdieren.
    Kan zelf genieten van de scherpte, maar van het geheel ben ik zelf niet wild
    Heb erg veel gecropped, omdat de achtergrond erg afleidde (veel groen).
    Last edited by Kai57; 13 november 2013, 16:00. Reden: update

Re: Met z'n tweëen in een holletje.

Vind deze mooi scherp de diertjes goed kennende. Kleiner f getal zou je omgeving nog iets onduidelijker maken. De kleurtjes zitten goed bij deze Sandy 's. Het zijn geen albino's, ze hebben tekening in hun neusje en in de vacht.
    Ik ben hier zo triest over, gedumpt in de vrije natuur of achtergelaten door een fretteur met weinig fatsoen. Een fret maakt weinig tot geen kansen om te overleven als hij aan de deur uitgezet wordt.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Waarom zoveel gecropped? Beter om de dieren nog wat zichtruimte vooruit te geven.

Wilde fretten? Het zijn albino's volgens mij (alhoewel misschien niet 100%). Hoezo in het wild?
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Waarom zoveel gecropped? Beter om de dieren nog wat zichtruimte vooruit te geven.

Wilde fretten? Het zijn albino's volgens mij (alhoewel misschien niet 100%). Hoezo in het wild?
        In Schotland tijdens een wandeling langs de kust kwamen we op een afgelegen plek deze familie tegen. Een volwassen fret en zeker twee of drie jongen. Een soort burcht met zeker wel zo'n dertig holen, waar ze in en uit kropen. Ongeveer twee uur dit schouwspel gadegeslagen.

Comment

deze is mooi zo .

Comment

ALTIJD het origineel laten staan.
            Anders worden discussies onbegrijpelijk.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              ALTIJD het origineel laten staan.
              Anders worden discussies onbegrijpelijk.
              Sorry, dat wist ik niet.

Comment

leuk maar veel te klein hoor.
                je mag hier op BD tot 1024 MAX.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vind het ook jammer dat de foto zo klein staat.
                  Vind ze er wel mooi opstaan...

Misschien een kleine off topic voor de mensen die meer willen weten over deze leuke diertjes.

Waaraan je zou kunnen opmaken dat ze jong en of volwassen zijn weet ik niet. Wat ik wel zeker weet, is niet aan het formaat van de beestjes.
                  Blijkbaar bestaan er nog veel misverstanden en of vooroordelen omtrent fretten.
                  Sedert 2005 zijn er hier toch al een kleine vijftiental over de vloer geweest. Een vijftal daarvan hebben hun laatste (rust)plaatsje in onze tuin.
                  Het zijn verdomd tere en dure beestjes aan veterinaire kosten. Ze worden gemiddeld 8 jaar oud. Met soms eens uitschieter er boven...maar meestal
                  er onder gezien ze enorm gevoelig zijn aan kanker. (Meestal bijniertumoren...) Kregen tot voor kort dezelfde medicatie als mannen met prostaatkanker à
                  € 150,00 per spuit die dan nog in een geschikt labo dienen opgesplitst te worden in de hoeveelheden passend voor deze critters. (Wordt nu gedaan met implantaat.)
                  Heel uitzonderlijk wordt hier aan crisisopvang gedaan. En het gebeurt nogal eens dat een donkere (vacht) fret verward wordt met een bunzing. (Of vice versa)
                  Onze huidige populatie (3 stuks) gaan zelfs mee op reis, zijn dan ook in orde met alle verplichte vaccinaties en hebben hun eigen gezondheidscertificaat. (En neen, ze stinken niet )
                  Anaisje was een tijdje terug laureaat van Stad Gent voor haar inspanningen terzake. Een vet van een FOD (Federale overheidsdienst - Dierenwelzijn) ingeschakeld
                  door Stad Gent vond dat ze gerust in aanmerking kwam om voordrachten in onderwijsinstellingen te geven.

Dat ze op een plaats waar ze ver kunnen blijven van mensen waarschijnlijk enige overlevingskansen hebben acht ik wel mogelijk.
                  Momenteel zitten we hier met een volwassen vrouwtje dat in de vuilbak van een hotel teruggevonden werd. (Een echt schatje Thirza - zie foto hierbij) Ze is
                  volwassen en weegt rond de 500 gram. De laatste aanwinst is onze "Buster" een jong "rammetje" (gekend vanaf de geboorte) weegt er 1600 gram.
                  Neen, neen de 500 grammetjes laten zich zeker niet doen door de 1600 grammetjes
                  Buster is dan ook de enige die van jongs af aan in huis gekomen is. De meeste andere waren verschoppelingetjes...waarvan de leeftijd enkel kon gegist worden.
                  Freebee op de foto werd teruggevonden in een park in een grote stad. Ze loopt op haar laatste pootjes gezien...juist...een insulinoom (een neuro-endocriene tumor)
                  die enorm veel zorg vereist om bijtijds het bloedsuiker op peil te houden en een uitgebalanceerd dieet. Maar...ze ziet niet af, speelt nog, zei het heel weinig en is enorm lief. Een taaie oude tante die dankzij de goede zorgen die ze krijgt van Anaisje een mooie oude dag nog beleeft.
                  In deze "LINK" zie je er een paar die hier gepasseerd zijn. De deze met een "+" erbij zijn reeds overleden.
                  Heeft niets met de foto te maken maar dacht dat het wetenswaardig kon zijn.

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oeps. Ik wil de foto graag groter plaatsen. Maar moet dat dan ipv de kleine of onder de kleine? Durf niet meer zo goed
                    @ Marc: mooie info!

Comment

Het is de bedoeling dat je de eerst geplaatste foto altijd laat staan, zo dat de commentaar zinvol blijft.
                      Je update die ook groter mocht zijn 1024 langste zijde zet je er onder met vermelding update.
                      De foto die nu zichtbaar is kan achter een linkje geplaatst.
                      Al doende leert men
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Laat je niet opjagen hoor! Je update is goed geplaatst en mooi weergegeven!In het echte leven hou ik niet zo van die kleine knaag/roofdiertjes maar moet toegeven dat ze er hier vertederend bijstaan!
                          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Working...
                          X