Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik denk dat je hier een beetje zondigt tegen iets waar ik ook héél sterk in ben.....oververscherpen.
Ook ietsje overgesatureerd volgens mijn mening (gras contrasteerd nogal fel met het lichte van de lucht), maar een anders heel mooie hoor.
Vooral de compo die ons zigzaggend doorheen de foto naar de einder brengt.
Groetjes
Ik denk dat je hier een beetje zondigt tegen iets waar ik ook héél sterk in ben.....oververscherpen.
Ook ietsje overgesatureerd volgens mijn mening (gras contrasteerd nogal fel met het lichte van de lucht), maar een anders heel mooie hoor.
Vooral de compo die ons zigzaggend doorheen de foto naar de einder brengt.
Groetjes
Ik denk precies hetzelfde.
Je zou kunnen overwegen om nog een stuk van de lucht af te snijden. Je blik wordt dan nog meer naar de boom gedwongen.
Groeten,
Johan
Jullie hebben gelijk in verband met de verscherping ... Mijn nieuwe toestel heeft geen AA-filter en dus moet (mag) ik veel minder verscherpen dan bij mijn DSLR (waarmee ik in raw schiet terwijl ik met mijn nieuwe toestelletje gewoon in jpeg schiet). Ik heb een update geplaatst (lichte usm bij het verkleinen).
Jullie hebben gelijk in verband met de verscherping ... Mijn nieuwe toestel heeft geen AA-filter en dus moet (mag) ik veel minder verscherpen dan bij mijn DSLR (waarmee ik in raw schiet terwijl ik met mijn nieuwe toestelletje gewoon in jpeg schiet). Ik heb een update geplaatst (lichte usm bij het verkleinen).
Ik ken dat probleem
Compo is tof.
Update is beter.
mvg,
Eddy
Geef mij maar de update. Dat over verscherpen zie ik op meerdere foto's op het forum. Krijg zelf ook soms de opmerking dat het niet scherp genoeg is. Moeilijk te passen om net goed te zitten per foto.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment