Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heb je foto en je up eens gedownload. Spijtig zie ik daar geen exifs in.
Daardoor kan ik niet zien op welke manier je het licht gemeten hebt.
Hier was volgens mij zeker spotmeting op het helderste punt van de appel nodig geweest. Ik vermoed dat je een andere manier hebt toegepast.
Wat me ook opvalt bij de gegevens in jouw foto is dat er geen exact kleurprofiel (hier "ongecodeerd") staat. Komt dit door upload of hosting?
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Nou de meting wordt door het apparaatje zelf gemeten, want deze werd genomen met de nikon coolpix AW 100.
Schiet enkel in jpg. Dus teveel prullen mag ik ook weer niet doen. Ik heb de kleuren doorgedrukt via de hooglichten en nadien op mijn ipad de spot gebruikt.
Kleurzweem, scherpen. Soms kijk ik en pas ik contrast toe.
Camera stond op close-up.
Dat je de exif niet ziet kan zijn omdat ik hem nadien nog aangepast heb op mijn ipad.
de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS
Comment