Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Schitterend. Ik zoek ook ruimte aan de muur. Die bewerking neemt veel tijd in beslag. Heb je dat uitgevoerd met simpelweg photoshop of met een specifiek progje voor focus stacking???
De juiste benaming is "focusstacking" in dit geval gecombineerd met "dodge & burning" (Doordrukken en tegenhouden) Ieder blaadje werd afzonderlijk onder handen genomen. Geëindigd met een onscherp vignet.
Groetjes
Marc
Dank je voor de toelichting, je werk is toch de moeite geweest .
Bedankt voor de leuke reacties. 'k Weet nu ook dat het aanslaat en in de toekomst nog op verschillende onderwerpen kan toegepast worden.
Deze stack is gebeurd met een gratis downloadbaar programma "Combine ZM" (LINK) maar kan inderdaad evengoed gebeuren met photoshop.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Bedankt Raymond
Ben ik nu "verplicht" over te stappen naar SC of zou ik toch hier nog wat "mogen" verder klungelen?
Nee nee, moet je niet echt op antwoorden.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Bedankt voor de leuke reacties. 'k Weet nu ook dat het aanslaat en in de toekomst nog op verschillende onderwerpen kan toegepast worden.
Deze stack is gebeurd met een gratis downloadbaar programma "Combine ZM" (LINK) maar kan inderdaad evengoed gebeuren met photoshop.
.....
Ben ik nu "verplicht" over te stappen naar SC of zou ik toch hier nog wat "mogen" verder klungelen?
Je beslist zelf of de foto thuishoort in Beginners/Fotobeoordeling of Showcase. Stel jezelf de vraag: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (Beginners/Fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan meedoen aan een foto-expositie (Showcase)? Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.
------
maar tis een mooie.
grt,bouk.
Comment