Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5686 - Intens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5686 - Intens

'k ben al een paar keer komen kijken
    en ik denk dat ik toch wel Kawaracer moet volgen

Heb je al eens Dropbox geprobeerd?
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Wat me hier als eerst opvalt is de muziekinstrument waarmee gespeeld wordt. Opvallend ken het toestel niet. Je zouvzeggen een gitaar met een strijkstok. Vermoedt dat daar ook het accent op ligt.
      Dan vraag je je natuurlijk af wie speelt hier op het instrument en je kijkt als tweede instantie naar de vrouw. De zachte focus geeft inderdaad het gevoel weer en heel duidelijk zie je hoe ze zelf luistert naar de klanken, die eruit voortkomen. Moeten denk ik ook zachte klanken zijn.
      Voor mijn verteld de foto genoeg. Het mag er wezen

Comment

Dat mijn eigen foto's heel dikwijls tegen het overscherpe aanzitten of er soms zelfs over zitten, bewijst denk ik voldoende wat ik over scherpte/onscherpte denk.
        Heeft de onscherpte enkel met de hosting te maken......ik weet het niet, maar ik denk dat er voor deze foto wellicht wel weer een (andere) uitleg achter de onscherpte zal zitten, daarom geen verdere commentaar van mijnentwege.
        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Dat mijn eigen foto's heel dikwijls tegen het overscherpe aanzitten of er soms zelfs over zitten, bewijst denk ik voldoende wat ik over scherpte/onscherpte denk.
          Heeft de onscherpte enkel met de hosting te maken......ik weet het niet, maar ik denk dat er voor deze foto wellicht wel weer een (andere) uitleg achter de onscherpte zal zitten, daarom geen verdere commentaar van mijnentwege.
          Groetjes
          Dan was het dus een overbodige en zinloze post.
          Niemand verder, ook ik niet, heeft de door sommigen genoemde onscherpte
          in enig verband gebracht met de bestandsgrootte.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            de door sommigen genoemde onscherpte
            Hoe noem jij het dan? ik blijf benieuwd welke uitleg je hebt.

Comment

Dan was het dus een overbodige en zinloze post.
              Niemand verder, ook ik niet, heeft de door sommigen genoemde onscherpte
              in enig verband gebracht met de bestandsgrootte.
              Als U goed leest, merkt U dat ik mezelf die vraag stel, want mijn zin begint met 'Heeft...' en eindigt met '....ik weet het niet'.
              Ik dacht hier echter reeds meermaals gelezen te hebben dat foto's met een hele lage bestandsgrootte in feite niet goed beoordeeld kunnen worden omdat de kwaliteit er te veel onder lijdt.
              Waarschijnlijk heb ik dit verkeerd gelezen dan ?
              Sorry, dat ik een overbodige en zinloze reactie schreef op één van uw foto's. Het zal niet meer gebeuren.
              Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Als U goed leest, merkt U dat ik mezelf die vraag stel, want mijn zin begint met 'Heeft...' en eindigt met '....ik weet het niet'.
                Ik dacht hier echter reeds meermaals gelezen te hebben dat foto's met een hele lage bestandsgrootte in feite niet goed beoordeeld kunnen worden omdat de kwaliteit er te veel onder lijdt.
                Waarschijnlijk heb ik dit verkeerd gelezen dan ?
                Sorry, dat ik een overbodige en zinloze reactie schreef op één van uw foto's. Het zal niet meer gebeuren.
                Groetjes
                Door u zelf onvolledig te quoten probeert u zich te rechtvaardigen.
                Met de belofte (hoop ik te mogen aannemen) in uw laatste zin zal ik wel kunnen leven.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Deze reactie is verwijderd omdat ik geen zin heb in verdere discussie, daarvoor is het leven te mooi .....voor mij toch.
                  Groetjes
                  Last edited by Guest17; 3 november 2013, 00:14. Reden: Eigenlijke reactie verwijderd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Hoe noem jij het dan? ik blijf benieuwd welke uitleg je hebt.
                    Ik noem het ook onscherp in de standaardbetekenis van scherpte (verstrooingscirkels etc.).

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Ik vind dit toch wel heel moeilijk, het gebrek aan scherpte is voor mij hier storend. Het moment rechtvaardigt voor mij geen onscherpte. Moest de foto van een ander zijn zou je dit waarschijnlijk ook zelf vinden en ik denk niet dat je dan enige uitleg voldoende zou vinden. Bij mij zou hij naar de prullenmand gaan.
                    Nee, ook bij foto's van anderen kan ik tolerant zijn. Dat hangt helemaal
                    van de foto af. Gezien jou oordeel ben ik blij dat ik de foto heb
                    gemaakt. De oordelen in deze discussie zijn redelijk uiteenlopend.

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                    Het scherpstelpunt ligt op de mouw achteraan. Iets te ver naar achteren volgens mijn mening. Zal wel een bewuste keuze geweest zijn om dit zo te maken.
                    Volg verder hier Eddy wat het oude betreft.

Het rode blokje geeft het scherpstelpunt aan.
                    Ik had net enkele foto's gemaakt van twee personen en daarvan was deze
                    instelling overgehouden.Ineens zal ik dit beeld en wilde absoluut geen tijd
                    verliezen met het aanpassen van instellingen. Daarom is deze zoals die is.
                    Geen keuze voor een scherpstelpunt maar een keuze voor het maken van dit portret.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Voor "alles" bestaat een uitleg. Ik vind het geen goede opname vanwege de onscherpte. Wat je van anderen vereist moet je ook zelf kunnen volbrengen.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                        Zo raar. Eerste indruk was bij mij "wat een boeltje". Hoe langer ik kijk hoe meer de foto me kan boeien. Heb onlangs een tentoonstelling genoten en het viel me op dat er heel wat van deze soort foto's gepresenteerd werden.
                        Ik ben wel benieuwd naar de omstandigheden waarin deze getrokken is en met welk instellingen.
                        Waar de focus ligt zou ik me niet durven uitlaten en denk ook niet dat dat hier belangrijk is.
                        Welk instrument is dit trouwens?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                        Wat me hier als eerst opvalt is de muziekinstrument waarmee gespeeld wordt. Opvallend ken het toestel niet. Je zouvzeggen een gitaar met een strijkstok. Vermoedt dat daar ook het accent op ligt.
                        Dan vraag je je natuurlijk af wie speelt hier op het instrument en je kijkt als tweede instantie naar de vrouw. De zachte focus geeft inderdaad het gevoel weer en heel duidelijk zie je hoe ze zelf luistert naar de klanken, die eruit voortkomen. Moeten denk ik ook zachte klanken zijn.
                        Voor mijn verteld de foto genoeg. Het mag er wezen
                        Ook in Vlaanderen zijn er een aantal bespelers van dit instrument. Een jaar of 10 geleden
                        kwam ik in de buurt van Brugge er zelfs drie tegelijk tegen.
                        Zweden kent de meeste bespelers en in Nederland hebben we een uitstekende bouwer.
                        Het instrument op de foto is onlangs door hem gebouwd

Van kritiek leer ik.

Comment

De geportretteerde vrouw kwam afgelopen zondagochtend op bezoek
                          en was verrast bij het zien van haar portret. Ik had haar het origineel
                          laten zien, niet de BD-versie. Op mijn vraag of ze deze foto liever
                          scherper wilde hebben, zei ze: Nee, dit is juist goed zo.

Bedankt allemaal voor de lovende, verguizende, interessante, uiteenlopende reacties.

Ik ben bezig om een definitieve persoonlijke oplossing te bereiken voor
                          het tonen van de foto met een betere bestandsgrootte. Dat neemt wat
                          tijd. Zodra ik daarin ben geslaagd zal ik een update plaatsen.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

....... Op mijn vraag of ze deze foto liever
                            scherper wilde hebben, zei ze: Nee, dit is juist goed zo.
                            dat is vaak zo bij vrouwen hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt Plaatwerker voor de uitleg

Comment

Plaatwerker ook bedankt voor het scherpstelpunt, weer wat van opgestoken.
                                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
                                X