Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik was op wandel en heb enkele foto's geschoten die er eerder "plat" uitkwamen. Daarom heb ik mij eens aan een HDR gewaagd (heb hier weinig of geen ervaring mee.)
Dit kwam er uit:
Ik ben van mening dat jij jouw energie beter kunt steken in het maken van
foto's met een goede belichting. Dat is beter dan geforceerde bewerking van
per saldo mislukkingen. Bewerking van een opname op zich is niet slecht
maar het moet minimaal blijven.
Dit is misschien een goeie samenvatting van alle voorgaande reacties.
Ik ga eens tegendraads doen en zeggen dat het knap is...ik ben fan...
Fotograferen is kunst en iedereen heeft een andere visie over die kunst...en of de foto nu zo uit de camera komt of een 'zware' nabewerking heeft maakt niet uit...
Iedereen interpreteert dit anders...
Groeten,
Dannieken
Canon 1DX mk II - Canon 5D mk II Canon 7D Mk II - Canon L 24-70 f2.8 - Canon L 70-200 f2.8
.....
Fotograferen is kunst en iedereen heeft een andere visie over die kunst...en of de foto nu zo uit de camera komt of een 'zware' nabewerking heeft maakt niet uit...
Iedereen interpreteert dit anders...
Groeten,
Dannieken
Fotograferen is een kunstje.
Heel af en toe ontstaat er een kunstwerk (als dat kunstje heel goed wordt gebruikt).
Schilderen is een ambacht en soms leidt dat tot een kunstwerk.
Comment