Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Je zou hier een ganse theorie kunnen brengen waarom deze foto niet goed belicht is maar, maar het model is het sterke punt in de foto. Als het gaat de volgende keer het gezicht wat bijlichten met iets dat reflecteerd.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
robbydorine bedankt voor je reactie.
Ik had ook al de indruk dat het gezicht niet goed belicht is. Een beetje uitleg over mijn werkwijze zal misschien beter zijn zodat jullie kunnen helpen denken met mij.
De opname is gemaakt in de veranda
Witte achtergrondrol met daarop twee flitsers gericht op vol vermogen
de ramen aan mijn rechterkant zijn afgedekt met 100% verduisterende stof, maar die stof is lichtgrijs van kleur
Aan mijn linkerzijde, in een hoek van ong. 45° t.o.v. het model stond een continue licht in een softbox opgesteld
Nu mijn denken is... die verduisterende stof werkt als reflectiescherm door de kleur en waarschijnlijk ook door de materie ?
de flitsers achteraan stonden te hard ?
Mijn softbox is te klein en de lampen misschien niet sterk genoeg ?
En ook de muren zijn wit geschilderd
Mijn model stond, ligt, zit, waarschijnlijk in een groot reflecterend "ding" en is daardoor het licht op haar gezicht te zwak
Verbeter mij aub. als ik hier nonsens verkoop
grt. Ria
Ik ben erg benieuwd naar verdere reactie's ivm de belichting.
Het wegpoetsen van schrammen ed op hoofd en benen... het zijn kinderen en die groeien op met vallen en opstaan.
Dat hoort erbij!
Ik prefereer dat dit erbij hoort.
Maar kan ook een keuze zijn van de fotograaf om deze weg te poetsen.
robbydorine bedankt voor je reactie.
Ik had ook al de indruk dat het gezicht niet goed belicht is. Een beetje uitleg over mijn werkwijze zal misschien beter zijn zodat jullie kunnen helpen denken met mij.
De opname is gemaakt in de veranda
Witte achtergrondrol met daarop twee flitsers gericht op vol vermogen
de ramen aan mijn rechterkant zijn afgedekt met 100% verduisterende stof, maar die stof is lichtgrijs van kleur
Aan mijn linkerzijde, in een hoek van ong. 45° t.o.v. het model stond een continue licht in een softbox opgesteld
Nu mijn denken is... die verduisterende stof werkt als reflectiescherm door de kleur en waarschijnlijk ook door de materie ?
de flitsers achteraan stonden te hard ?
Mijn softbox is te klein en de lampen misschien niet sterk genoeg ?
En ook de muren zijn wit geschilderd
Mijn model stond, ligt, zit, waarschijnlijk in een groot reflecterend "ding" en is daardoor het licht op haar gezicht te zwak
Verbeter mij aub. als ik hier nonsens verkoop
grt. Ria
Zoals ik reeds gezegd heb moet je zien dat er wat meer licht op het gezicht terecht komt, de achtergrond is dan goed te gebruiken om te reflekteren op het gezicht. Je kunt ook via het plafond licht reflekteren, bouncen als ik het mij goed herinner. Rechtstreeks flitsen gaat te hard licht geven. Probeer van opzij te belichten zodat er schaduwen overblijven in het gezicht.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment