Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golfbreker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Golfbreker

    Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
    wel bouk hier ben ik het nu niet met u eens.

    en laat ons eerlijk zijn, fotografie = manipulatie ....
    ik wil de mensen niet de wereld laten zien, maar hen de wereld laten zien zoals ik die zie en/of wil laten zien.
    dat kan, maar is een heel andere discussie.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Golfbreker

      Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
      en laat ons eerlijk zijn, fotografie = manipulatie
      ik wil de mensen niet de wereld laten zien, maar hen de wereld laten zien zoals ik die zie en/of wil laten zien.
      groetjes
      Renske
      Dat is zoals in de meeste vakantie folders. Daar wordt ook alles véél mooier voorgesteld ( door de vele manipulaties ) dan het in de meeste gevallen in werkelijkheid is.
      Wat is er fout met de realiteit te tonen? Dromen is natuurlijk nog niet verboden.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #18
        Re: Golfbreker

        Mooie foto Renske...
        En ook mooie discussie waaruit nogmaals blijkt...ieder diertje zijn pleziertje...

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        ...Wat is er fout met de realiteit te tonen? Dromen is natuurlijk nog niet verboden.
        Vind "great balls of fire" anders ook geen misse droom...

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #19
          Re: Golfbreker

          Niks mis met melkwater voor mij, maar hier vind ik de zee iets te onrustig.
          Mvg.

          Comment


          • #20
            Re: Golfbreker

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            Dat is zoals in de meeste vakantie folders. Daar wordt ook alles véél mooier voorgesteld ( door de vele manipulaties ) dan het in de meeste gevallen in werkelijkheid is.
            Wat is er fout met de realiteit te tonen? Dromen is natuurlijk nog niet verboden.
            ik wil ook niet zeggen dat er iets mis is met de realiteit te tonen, integendeel als ik de krantenfoto's bekijk wil ik de werkelijkheid zien.
            maar ik zelf als persoon/ fotograaf voel me niet geroepen om de werkelijkheid te tonen, wel wil ik mooie foto's maken.
            maar het is zoals mark al zij ieder diertje zijn pleziertje.

            Comment


            • #21
              Re: Golfbreker

              De zee was wel niet aan haar kalmste dag bezig en dit is dan ook de kans om dit zo op de plaat te zetten. Er mag ook wel een ruwheid ipv een vlakke zee te zien zijn met een lange sluitertijd.
              Van zo een foto hou ik wel.

              Gr, Daniel.

              Comment


              • #22
                Re: Golfbreker

                Mocht een camera ons enkel toelaten om ons de werkelijkheid te tonen zoals ze is,
                dan zou het nogal snel een saaie boel worden. Gelukkig kunnen we aan die werkelijkheid
                een flinke draai geven. De persoon achter de camera kiest zelf hoe hij de realiteit wilt
                weergeven. Renske heeft er voor gekozen om toch nog de ruwe beweging van de golven te laten zien.

                Ik vraag me af, wat met de werkelijkheid bij foto's met een kleine scherptediepte? Zoals de macrofoto's en portretten?
                Is toch ook niet de werkelijkheid zoals men ze op dat moment waarneemt?
                Kunnen we dan ook gaan zeggen dat fotografie in eerste instantie een weergave van de realiteit moet zijn?

                Comment


                • #23
                  Re: Golfbreker

                  Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                  ........
                  Kunnen we dan ook gaan zeggen dat fotografie in eerste instantie een weergave van de realiteit moet zijn?
                  zie #11.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Golfbreker

                    ewel...
                    ben hier nu al meerdere komen kijken.
                    En ik zie 'em bijna graag:
                    -beetje raar voor mij - maar ik had de golfbreker zelf iets bleker willen zien ...
                    en dan zou ik het een machtige foto vinden
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Golfbreker

                      Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                      Mocht een camera ons enkel toelaten om ons de werkelijkheid te tonen zoals ze is,
                      dan zou het nogal snel een saaie boel worden. Gelukkig kunnen we aan die werkelijkheid
                      een flinke draai geven. De persoon achter de camera kiest zelf hoe hij de realiteit wilt
                      weergeven. Renske heeft er voor gekozen om toch nog de ruwe beweging van de golven te laten zien.

                      Ik vraag me af, wat met de werkelijkheid bij foto's met een kleine scherptediepte? Zoals de macrofoto's en portretten?
                      Is toch ook niet de werkelijkheid zoals men ze op dat moment waarneemt?
                      Kunnen we dan ook gaan zeggen dat fotografie in eerste instantie een weergave van de realiteit moet zijn?
                      mooi verwoord.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zie #11.
                      grt,bouk.
                      ??????


                      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      ewel...
                      ben hier nu al meerdere komen kijken.
                      En ik zie 'em bijna graag:
                      -beetje raar voor mij - maar ik had de golfbreker zelf iets bleker willen zien ...
                      en dan zou ik het een machtige foto vinden
                      update bij gezet noenkel ;-)

                      groetjes
                      renske

                      Comment


                      • #26
                        Re: Golfbreker

                        merci,
                        dat past beter bij het geheel
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Golfbreker

                          Awel ja, die update is inderdaad nog mooier, heerlijk
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #28
                            Re: Golfbreker

                            Ik vind het nog altijd een mooie plaat, zelfs na meerdere keren te komen kijken.
                            Iedereen kan foto's nemen van een golfbreker, maar telkens zal het een andere foto zijn.
                            Aangezien dat Renske er een eigen draai heeft aangegeven, heeft de plaat een specialer karakter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Golfbreker

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Wolken, horizon en golfbreker zijn al zo statisch.
                              Ik mis de dynamiek in de brekende golven (te melkig).
                              Volkomen mee eens met deze analyse !
                              Evenzo met de opvatting (replieken) van Renske !
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Golfbreker

                                bij deze, iedereen nen dikke merci voor de reacties, zowel pos als negatieve opmerkingen heb ik graag, we leren uit alle twee bij.

                                groetjes
                                renske

                                Comment

                                Working...
                                X