Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mits de schaduwen wat op te lichten (en ik ga niet zeggen hoeveel want ook dat is min of meer smaakafhankelijk) ga je er een mooier licht krijgen en verdwijnt het dichtgelopen zwart.
Maar...ben gisteren met moeke ook paddestoeltjes gaan fotograferen (is nu éénmaal het seizoen...) en ze stonden allemaal in een "donker" bos.
Moeke heeft met statief en natuurlijk licht gewerkt, ik daarentegen met invulflits en zonder statief. (resultaten volgen nog wel)
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Bedankt voor jullie visie bij dit beeld.
En ja, dat donkere, is een duister kantje van mij Persoonlijk neig mijn voorkeur altijd naar iets donkerder foto's ....
Mits de schaduwen wat op te lichten (en ik ga niet zeggen hoeveel want ook dat is min of meer smaakafhankelijk) ga je er een mooier licht krijgen en verdwijnt het dichtgelopen zwart.
Maar...ben gisteren met moeke ook paddestoeltjes gaan fotograferen (is nu éénmaal het seizoen...) en ze stonden allemaal in een "donker" bos.
Moeke heeft met statief en natuurlijk licht gewerkt, ik daarentegen met invulflits en zonder statief. (resultaten volgen nog wel)
Groetjes
Marc
@Brombeer,
Deze werd gemaakt met het natuurlijk licht en zonder de invulflits ... Had op dit moment enkel de 50 mm bij en moest het daar dus mee redden. Hield van deze omwille van het mooie tegenlicht op het naastliggende blad ....
Update geplaatst, rekening gehouden met jullie bemerkingen.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Staan er toch mooi op met dergelijk prima lensje. Heb er ook zo eentje en zou het niet willen missen.
De update ziet er voor mij een stuk beter uit en je krijgt ook meer detail in je stoeltjes, het licht op het blad heeft er niet onder geleden
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment