Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergankelijkheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vergankelijkheid

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
    Uw laatste quote heb ik al wel door, ik kom er zelf voor uit!(gaat dit nu weer tot in den treure herhaalt worden?)

Wat dan de foto betrefd, het blad is in zijn natuurlijke omgeving genomen er was enkel een klein blad bovenaan dat ik er niet bij wou. Om je reactie extra ondersteuning te geven zou ik graag weten hoe jij te werk zou gaan bij 't nemen vd foto, zodat ik hier wat uit kan leren. Bedankt!
    Wanneer er een blad in de weg hangt, bestaat er zo iets als een (snoei)schaar of een mesje hé Sien .
    En neen, het is niet mijn bedoeling om te 'blijven herhalen' maar geef toe dat je handelswijze met het verwijderen/vervangen van foto's wat raar over komt.
    Nu lees ik eens de commentaren, ik lees het van die hoek, en vraag me af wat ziet die perman dat ik niet zie, er is toch helemaal niks.......
    Tot ik wat verder uw repliek lees........

PS In verband met aantal posts. Ik heb er hier voor het ogenblik zo'n kleine 400 honderd staan, die ik hier zonder probleem en zonder blozen durf tonen, die dus voor mij persoonlijk 'redelijk goed' zijn.
    Dus mocht ik elke dag willen posten, dan nog kom ik meer dan een jaar ver zonder dat nog één foto bij neem.
    Maar ik denk niet dat ik het ga doen hoor .
    Wekelijks overloop ik die 400 foto's en elke week breng ik nog aan sommige een kleine wijziging aan, en vliegen er toch nog in de vuilbak.....
    Ik wordt kritischer en kritischer over mijn foto's en ik merk, zonder hautain te worden, dat het mij geen windeieren legt.
    Ik stel vast dat ik minder en minder opmerkingen krijg.......en dat is de bedoeling.

En ik ben er van overtuigd Sien, dat het overgrote deel van de mensen hier het niet doen om je te pesten of zo, maar je enkel goede raad willen geven.
    Misschien heb je het wel of nog niet gemerkt, maar ik verdwijn hier regelmatig een paar maanden.......kwestie van niet TE verslaafd te raken.

En sorry dat ik niks over de foto schrijf want ik zie niet alles meer....

Groetjes
    Last edited by Guest17; 13 oktober 2013, 14:15.

Comment

Ik vraag mij wel af of er niet beter 'een raad van wijze' zou opgericht worden die dan kan beslissen of je door mag naar het 'BEGINNERS'forum. Het valt mij op dat hier dikwijls afgeweken wordt van de foto zelf. Ook dat er vaak wordt meegehuild met de wolven. Er moet maar één persoonlijke opmerking worden gemaakt of het hek is van de dam.
      Mijn foto's worden niet meer bekeken, er wordt gezocht naar fouten (zoek de ..tig fouten)en natuurlijk wie een stok zoekt...Ik vind dit echt een jammerlijke mentaliteit. Zibro ,je hebt gelijk, ik ben hieraan verslaafd geraakt. Ik dacht enkel met een onschuldige verslaving te maken te hebben en dacht niemand kwaad te doen.

Nog even doorzetten en de uitdrijving is een feit...
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

je vraagt je af hoe wij de foto zouden maken
        begin met de storende bladeren af te knippen voor de foto genomen wordt
        het kloonwerk met precisie te doen, lang nadenken voor de afwerking, contrast of kleur eventueel kadertje
        je hebt hier een prachtige foto, moest je van de eerste keer een goed afgewerkt product plaatsen
        steek meer tijd in de foto's
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Ik vraag mij wel af of er niet beter 'een raad van wijze' zou opgericht worden die dan kan beslissen of je door mag naar het 'BEGINNERS'forum. Het valt mij op dat hier dikwijls afgeweken wordt van de foto zelf. Ook dat er vaak wordt meegehuild met de wolven. Er moet maar één persoonlijke opmerking worden gemaakt of het hek is van de dam.
          Mijn foto's worden niet meer bekeken, er wordt gezocht naar fouten (zoek de ..tig fouten)en natuurlijk wie een stok zoekt...Ik vind dit echt een jammerlijke mentaliteit. Zibro ,je hebt gelijk, ik ben hieraan verslaafd geraakt. Ik dacht enkel met een onschuldige verslaving te maken te hebben en dacht niemand kwaad te doen.

Nog even doorzetten en de uitdrijving is een feit...
          Ach Sien, ik ben zo blij te lezen dat zoveel mensen mijn mening delen, misschien nog iets geduldiger zijn dan ik en het op een positievere manier uit drukken, maar het blijft zo jammer dat je er niks wil uit leren, want ik ben er zeker van, morgen staat hier weer een foto, waar je 'vergeten' was om de juist te uploaden, of weer een excuus zoekt voor fouten die je al maanden maakt en waar mensen je tot treurnis toe blijven op wijzen.
          We willen je niet pesten, ik heb het ooit eens geschreven dat ik blijf reageren niet om je te pesten, maar omdat je soms echt wel redelijke platen post, ergens diep ziet er dus wel iets. Moest je dat nu zelf ook eens kritisch willen bekijken...

De foto update:
          Je kloonwerk boven is nog steeds niet goed. Kijk eens naar het kleine takje, dat plots verdwijnt in het niets.
          Klonen doe je door heel secuur te werk te gaan, op 100%, 200% of nog meer alnaargelang wat er te klonen valt. Goed selecteren, copy, pasten, ... tot het goed is...
          Maar ik vind het licht op je blad wel heel mooi.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Als we de originele kunnen zien, dan zeggen we dat heb je toch al mooi gedaan Sien ;-)

Comment

Voor mij een geslaagde opname Sien,en T'is hier toch beginnershoek denk ik ???,grts,Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

"er was enkel een klein blad bovenaan dat ik er niet bij wou"
                Als er geen standpunt te vinden is waarbij het beoogde beeld bereikt kan worden, dan ga ik er aan voorbij.

Nu terug naar de situatie: in overweging nemen of zonder schade sq verstoring toe te brengen aan de natuur het storende element te verwijderen is, zodanig dat het beoogde beeld blijft bestaan.
                Maar ja dit is onderhand - bemerk ik in de tijd van een wel overwogen antwoord te schrijven - ook al in andere bewoordingen gepost.

Werkwijze in het kort:
                - kijken zonder camera
                - standpunt(en) bepalen zonder camera
                - afkadering van beeld
                ===
                - snapshotje
                - tuinieren ja/nee
                - tuinieren ja, dan terug naar snapshotje
                ===
                - foto nemen
                - dit herhalen tot het moment van "te vreden" zijn

Wat tussen de === staat kan ik overslaan als het niet van toepassing is of wel wordt overgeslagen als ik te veel op ga in wat ik voor ogen heb.

Nabewerking:
                de RAW's gaan in 1ste instantie met default waarden door de raw converter naar jpg / tif
                foto selectie
                minimale manuele bewerking (exposure/highlights/shadows/contrast/saturation/sharpness)
                klaar

Comment

Dat het takje van de besjes in het niets verdwijnt is vrij logisch vermits dat takje (met besjes) oorspronkelijk niet bij het grote blad horen, maar enkel door een speling van de natuur(wind) op het grote blad is beland. Ik ga (trachten!!!) de link van het origineel hier bij te voegen
                  https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Dat het takje van de besjes in het niets verdwijnt is vrij logisch vermits dat takje (met besjes) oorspronkelijk niet bij het grote blad horen, maar enkel door een speling van de natuur(wind) op het grote blad is beland. Ik ga (trachten!!!) de link van het origineel hier bij te voegen
                    https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
                    Dat takje verdwijnt in het niets omdat het helemaal slecht gekloond is, Bommasien. Je uitleg dat de besjes niet bij grote blad horen, doen hier niks ter zake.

Dat storende bladje had je eigenlijk mooi kunnen weghalen voor je de foto maakte.
                    Je origineel, mits de 'lichte versie' bewerking van wat je hier toont was veel beter geweest en dan had niemand zitten zeuren over het slechte kloonwerk...
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Wanneer ik je originele foto zie is die "goed". M.a.w. hij heeft maar een minieme bewerking nodig zoals een beetje oplichten en verscherpen en mss. een kleine crop. Dat storende blaadje had ik erbij gelaten en hier om advies gevraagd hoe ik het zonder kleerscheuren kan verwijderen. Dus denk ik dat je originele foto's veel, maar dan ook veel beter zijn dan de foto's die je hier soms plaatst.
                      grt. Ria

Comment

ik zou zo zeggen
                        bewerk eens je originele foto zoals je je geplaatste foto gedaan hebt, maar dan zonder het clonen enzo
                        want het licht enzo vind ik echt wel goed
                        (en maak er een vierkante van)
                        en vooraleer ik m'n "nieuwe discussie verstuur", bekijk ik m'n "voorbeeld van bericht" eerst, en dan kan ik zien of ik de verkeerde niet gepost heb ofzo.
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                        X