Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedankt voor alle reacties, ik heb idd een beetje zitten rommelen met de kleurstelling. Bedankt ook voor de tips wat betreft scherpte. Dit weekend geprobeerd daaraan te werken!
wat de kleuren betreft is alles al gezegd denk ik.
persoonlijk denk ik dat je een beetje tegen de beperkingen van je lens oploopt. als ik het goed heb betreft hier een 18-55 mm die volledig ingezoomd is (probeer de uitersten van je objectief te vermijden). ook heb ik een vermoeden doe het scheidend vermogen van je lens je hier een beetje in de steek laat.
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
@ Noenkelmi, Ik heb inmiddels een nieuwe foto geplaatst, maar begreep dat die ook nog niet scherp is. Blijf dus maar oefenen/ uit proberen, als het goed is wordt het dan van zelf beter
@ Martijn 1980 Bedankt voor de tip, je kan weleens gelijk hebben. Ik heb nu alleen de standaard lens (18-55 mm) maar ben aan het sparen voor een betere lens. Gezien de uitdagend omgeving waar ik woon (Mooie natuurlandschappen en Flora & Fauna) het liefst ook eentje die daar wat geschikter voor is. Misschien een stomme vraag; maar wat bedoel je precies met scheidend vermogen van de lens?
ja, ik zie dat je idd problemen hebt met oa scherpstellen.
indien dit je niet lukt met je kitlens
ga je zéker teleurgesteld zijn wanneer je er een duurdere lens opplaatst.
Want het scherpstellen daarmee kijkt nog nauwer.
Werk eens op statief, en stel scherp via live view (via 5 of 10 x vergroting) en vergeet je VR niet af te zetten.
Comment