Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breendonk 3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Breendonk 3

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Mooie foto 'ondanks' het feit dat je voor deze kleur verkoos.
    Ik denk dat de blauwbeschilderde ruitjes voor dat 'gezellig' verantwoordelijk zijn.

Al kan je het niet echt vergelijken, want wij kwamen na een jaar terug naar huis, maar het doet me fel denken aan mijn verblijf als soldaatje bij het Belgische leger in Duitsland. Ik verklaar mij nader, wij sliepen ook in stapelbedden boven elkaar, we hadden ook houten tafels en bankjes, er stond ook een kolenkachel in het midden van de kamer, er hing ook één lamp in het midden van kamer.......
    Het was een klein munitiedepot in een bos, waar we met 45 man lagen, vandaar waarschijnlijk de primitieve toestanden (ze zijn toch maar met 45), maar zoals gezegd na een jaar waren we er van af.

Groetjes
    Nou BSD en Breendonk vergelijken. Ik heb in de BSD erge commandanten gehad, maar tegenover die van Breendonk waren dat lievelingetjes.
    Met het blauwe licht kan ik begrijpen dat sommige het nog niet zo erg vinden, maar het matriele was niet het grote probleem maar wel de psychische terreur die er heerste en die is niet gemakkelijk vast te leggen in een foto. daarvoor heb je ook wat achtergrondinfo voor nodig.
    Je moet u eens veronderstellen dat je beneden in het bed ligt en dat je buurman door het slechte eten en ziekte geen controlle meer heeft over zijn darmen. Resultaat dat je smorgens helemaal onder gesch*ten waard. Dit was niet eenmalig maar gebeurde frequent. Dat zijn zaken die je niet kunt vastleggen maar als je op de hoogte bent van wat daar zich heeft afgespeeld dan krijgt dat schattig blauwe licht wel een andere betekenis.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      ........
      Je moet u eens veronderstellen dat je beneden in het bed ligt en dat je buurman door het slechte eten en ziekte geen controlle meer heeft over zijn darmen. Resultaat dat je smorgens helemaal onder gesch*ten waard.
      maar dat gebeurt nog steeds hoor.
      mee gemaakt in de jeugdherberg.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zeer scherpe foto eddy,ben daar ook nog gaan fotograferen in het analoge tijdperk,grts,Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

[QUOTE=robbydorine;3989802]Nou BSD en Breendonk vergelijken..............

Begrijpe wie begrijpen kan ...... net daarom schreef ik dat je het niet echt kan vergelijken, ik heb het zelfs onderlijnd en toch schrijf je die openingszin........
          en schrijf ik er nog bij 'doet me denken aan.....' Tsja, lezen en lezen zijn twee zeker.
          Dus vanaf heden niks, maar dan ook niks meer over het leger.
          Groetjes

Comment

Een mooie, Eddy. Is zoals in de reisfolders; ziet er beter uit op foto dan het in werkelijkheid is.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Sterk weergegeven die "wachtkamer" voor de dood!!!!
              grt. Ria

Comment

[QUOTE=Djivan;3989845]
                Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Nou BSD en Breendonk vergelijken..............

Begrijpe wie begrijpen kan ...... net daarom schreef ik dat je het niet echt kan vergelijken, ik heb het zelfs onderlijnd en toch schrijf je die openingszin........
                en schrijf ik er nog bij 'doet me denken aan.....' Tsja, lezen en lezen zijn twee zeker.
                Dus vanaf heden niks, maar dan ook niks meer over het leger.
                Groetjes
                Mooie foto 'ondanks' het feit dat je voor deze kleur verkoos.
                Ik denk dat de blauwbeschilderde ruitjes voor dat 'gezellig' verantwoordelijk zijn.

[U]... maar het doet me fel denken aan mijn verblijf als soldaatje bij het Belgische leger in Duitsland....
                Groetjes
                Een verblijf in de BSD doet u fel denken aan een verblijf in Breendonk, en toch zeg je dat je het niet vergelijkt.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

[QUOTE=robbydorine;3990020]

Een verblijf in de BSD doet u fel denken aan een verblijf in Breendonk, en toch zeg je dat je het niet vergelijkt.
                  Robby BB
                  Arm manneke toch. Ik ga het eens neerschrijven zodat zelfs een kleuter het verstaat.
                  De FOTO van die KAMER/ZAAL met de blauwgeschilderde ruitjes, die stapelbedden, die houten bankjes en tafel, die kachel in het midden, die ene lamp in het midden....... DIE ZAKEN doen me terugdenken aan mijn verloren jaar in Duitsland.
                  Omdat de kamer waar wij sliepen/verbleven ook blauw geschilderde ruitjes had, ook stapelbedden had, ook houten bankjes had, ook een houten tafel had, ook een kachel had in het midden van de kamer, ook één lamp aan het plafond had......
                  Ik maar nergens maar dan ook nergens een vergelijk met Breendonk.
                  Als het nu niet duidelijk is, moet ik mijn uitleg op kleuternivo toch nog proberen te zakken.
                  Dat die foto nu toevallig in Breendonk genomen is , daar kan ik niks aan doen, om het even waar die zou genomen zijn, het zou mij herinneren aan die tijd in Duitsland. Ik hoop dat ik nu duidelijk ben geweest. Blijkbaar hebben sommigen een handleiding nodig bij elke zin....... maar ja, die kaars, die bril....... maar VOORAL DIE UIL hé.

PS Sorry Eddy, dat dit in jouw topic moet.......

Groetjes

Comment

Eddy, dit is tot nu toe de mooiste in je reeks!
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

Comment

Iedereen bedankt voor 't kijken en de reacties.
                      mvg,
                      Eddy
                      Smaken verschillen

Comment

zeer sterke foto!
                        Moet daar toch ook eens naar toe gaan maar er is al zoveel in Brugge dat ik nog niet gezien heb...
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Knap Eddy. Een mooie reeks van Breendonk
                          Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                            Knap Eddy. Een mooie reeks van Breendonk
                            Dit is het zeker !
                            Mvg.