Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na mijn eerder niet zo gelukte zwaan, een nieuwe in close up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Na mijn eerder niet zo gelukte zwaan, een nieuwe in close up

Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
    mooie foto, met veel detail.
    Ik stoor me persoonlijk een beetje aan de eend op de achtergrond, die trekt toch wat de aandacht van het onderwerp weg vind ik, maar daar kan je weinig aan doen natuurlijk.
    Ze kan in feite eenvoudig weggecloond worden, maar voor mij stoort ze niet gezien de DOF.
    Groetjes

Comment

Ik stoor me persoonlijk een beetje aan de eend op de achtergrond, die trekt toch wat de aandacht van het onderwerp weg vind ik
      Ik moet eerlijk bekennen dat die me zelfs niet opgevallen was. Dus zo " erg " lijkt me dat niet te zijn.

Comment

mooie foto, met veel detail.
        Ik stoor me persoonlijk een beetje aan de eend op de achtergrond, die trekt toch wat de aandacht van het onderwerp weg vind ik, maar daar kan je weinig aan doen natuurlijk.
        Ik was er aan het denken, maar mijn ervaring is nog niet zo dat ik ze perfect zou weg kunnen clonen.(gezien mijn nog beperkte ervaring met Lr5)
        Maar ik vond toch niet dat ze echt stoorde.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Bedankt om de up te plaatsen.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
            @ johan, ik kan moeilijk in de moezel gaan staan om een nog lager standpunt te krijgen. Ik begrijp het wel van ooghoogte, maar hier was dat onmogelijk.

Grt,

Jean-Pierre
            Misschien moet de fotograaf zich dan eens afvragen.: "neem ik die foto wel?" Voor zichzelf misschien wel...maar een tweede vraag: "plaats ik die dan op BD/ergens anders?"

Waardoor mijn gedacht ook duidelijk is over de foto nl geen goed camerastandpunt.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
              Ik moet eerlijk bekennen dat die me zelfs niet opgevallen was. Dus zo " erg " lijkt me dat niet te zijn.
              Wel mij was ze op het eerste zicht ook niet opgevallen.
              Dus :
              Mooie up hoor!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

Comment

Soms moet je je vuil of nat maken om goeie foto's te maken.

Of de zwaan op t droge lokken met eten of zo ? :-)
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

OP een gezinsuitstap vuil en nat maken en dan de rest van de dag er zo bijlopen.
                  Met eten lokken, ahwel daar had ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, dus dat is een tip voor de volgend keer.
                  Bedankt voor de reacties.

Anaisje, graag gedaan. Marie-anne Bedankt voor de reactie.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Dat laat ik over aan de mannen/vrouwen die fotograferen voor National Geographic, die er hun boterham mee moeten verdienen, maar voor mij en ik denk voor velen hier is het een hobby. Om nu in het water of de modder te gaan ploeteren, of een brood te gaan kopen om een zwaan mooi op de foto te krijgen.....beetje serieus blijven hé . Sommigen hier willen ook nog graag een tijdje door met hun partner want ik denk niet dat er velen zouden gediend zijn met "Wacht even schat, ik ga hier even in het water en de modder rollebollen, ga jij even wat brood kopen, reinig jij dan de auto als we terug thuis zijn en dat terrasje doen we later wel eens, want ik wil die mooie zwaan op de foto......".
                    Groetjes
                    Last edited by Guest17; 8 oktober 2013, 10:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Dat laat ik over aan de mannen/vrouwen die fotograferen voor National Geographic, die er hun boterham mee moeten verdienen, maar voor mij en ik denk voor velen hier is het een hobby. Om nu in het water of de modder te gaan ploeteren, of een brood te gaan kopen om een zwaan mooi op de foto te krijgen.....beetje serieus blijven hé . Sommigen hier willen ook nog graag een tijdje door met hun partner want ik denk niet dat er velen zouden gediend zijn met "Wacht even schat, ik ga hier even in het water en de modder rollebollen, ga jij even wat brood kopen, reinig jij dan de auto als we terug thuis zijn en dat terrasje doen we later wel eens, want ik wil die mooie zwaan op de foto......".
                      Groetjes
                      Zoals Mike Browne eens zei in zijn foto-tutorials: "maak dagen vrij voor het gezin, neem gerust je camera mee, en maak daar de kiekjes voor het foto-abum. Ga niet zo idioot doen als uren in de oceaan gaan staan met je statief, want je gezin gaat je dat niet in dank afnemen en de scheiding lonkt!"

Misschien dan deze foto's in Fotofun zetten of hoe heet die sectie hier ook weer, alhoewel, ik vind hem mooi genoeg voor in de Beginnershoek eigenlijk.

IZ.
                      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Dijvan en IZ, bedankt nog voor jullie leuke reactie.

Grt,

Jean-Pierre

Comment

Working...
                        X