Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
En de schaduwen?
De schaduwen heb ik niet op gelet. Daar zal ik nog eens naar kijken of ik die er nog bij kan krijgen. Het was een spontaan idee en vrij vlot uitgewerkt. De schommel die er nog hangt is een tweede schommel. Ik heb nog overwogen om die weg te poetsen. Ik zal nog kijken of ik nog een foto heb die ik er tussen kan plaatsen.
Bedankt voor de complimenten/opmerkingen. Ik krijg er zin aan om nog een aantal van dit soort ideeën uit te werken.
Schaduwen weer zichtbaar gemaakt.
1 schommelfoto er tussen plaatsen lukt niet omdat het (buur)meisje dan voor zich zelf zit.
Toch hier maar even een tuto plaatsen:
- Fototoestel op statief plaatsen en met burst een aantal series foto's maken.
- 1 basis foto in Gimp openen.
- overige foto's openen als lagen.
- op de lagen een Alfakanaal toevoegen.
- overbodige info per laag weggummen.
- bestand exporteren als jpg.
Een foto mag je niet te snel plaatsen, die moet 'rijpen' op je computer.
Deze goede raad geldt zeker voor foto's waar je een hele tijd mee bezig geweest bent.
Oorspronkelijk geplaatst door CameraobschuuraBekijk bericht
... Schaduwen weer zichtbaar gemaakt. ...
Goed gedaan, maar het gebouw staat nog altijd scheef.
Ik vind het knap gedaan. Misschien nu inderdaad zoeken hoe je de schaduwen moet plaatsen. No. een tipje dat misschien interessant kan zijn is spelen met scherpte. Is maar een voorstel hoor. Maar ik denk dat dit ook iets aan het werk ten goede kan komen. Zelf heb ik het niet geprobeerd maar het is meer een feeling
.... No. een tipje dat misschien interessant kan zijn is spelen met scherpte. Is maar een voorstel hoor. Maar ik denk dat dit ook iets aan het werk ten goede kan komen. ...
Loeky, bedoel je dat ik een groter diafragma had moeten gebruiken om zo een kleinere DOF te krijgen? Of juist meer beweging in het schommelende meisje? Daar heb ik nog wel een paar van. Kan het eens proberen.
Wat betreft de scheefstand: Ten eerste heb ik daar tijdens het maken van de foto opgelet en de hulplijnen in mijn camera gelijkgezet met de dakrand.
Maar het staat idd heel erg scheef. Als ik 1 foto heb kan ik die wel draaien. Maar ik,heb in GIMP 4 foto's gebruik. Als ik ga draaien dan blijven 3 meisje ongedraaid. Ik krijg het niet voor elkaar om de foto + de drie lagen in 1 keer te draaien. Iemand tips?
En wat betreft hel laten 'rijpen': Daar heb ik wel vaker last van, jeugdig (45 jaar) enthousiasme noem ik dat.
Ik bedoelde wat dichtbij is scherp en wat verder steeds onscherper, maar de beweging is volgens mij ook goed om uit te proberen. Nou als je het niet rechter kunt krijgen is het beter dat je het zo laat. Dan zou ik voor beweging kiezen.
Let wel op ik weet niet wat het zal geven. Ik zie het slechts in mijn hoofd he . Maar ik denk dat als je erin slaagt, het geheel nog straffer zal worden.
Ik bedoelde wat dichtbij is scherp en wat verder steeds onscherper, maar de beweging is volgens mij ook goed om uit te proberen. Nou als je het niet rechter kunt krijgen is het beter dat je het zo laat. Dan zou ik voor beweging kiezen.
Let wel op ik weet niet wat het zal geven. Ik zie het slechts in mijn hoofd he . Maar ik denk datals je erin slaagt, het geheel nog straffer zal worden.
Hij staat te rijpen. De foto met beweging in de schommel.
Comment