Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik volg perman. Na verschillende Ierlandreizen, kan ik me ook een beetje een sombere dag in Schotland voorstellen, maar wanneer je het histogram bekijkt ontbreekt er toch een groot stuk rechts.
Nu lijkt de foto bij valavond genomen, na correctie van het histogram is het een overdag genomen foto......aan U de keuze.
Aangezien de exif gegevens ontbreken heb ik het raden naar het juist tijdstip van de opname.
Ook wat jammer dat er bovenaan over de hele breedte een draad (?) door het beeld heen loopt.
Groetjes
Dank voor jullie reacties, dat lijntje bovenaan is ondertussen weg, daar hebben jullie overschot van gelijk :-)
De belichting echter geeft perfect de sfeer weer van een ochtend na een zware storm...
Groetjes, dijan.
Dank voor jullie reacties, dat lijntje bovenaan is ondertussen weg, daar hebben jullie overschot van gelijk :-)
De belichting echter geeft perfect de sfeer weer van een ochtend na een zware storm...
Groetjes, dijan.
Dan had je dit beter als toelichting vermeld boven de foto.
Want zonder exifs hebben wij allemaal het gissen naar het moment van de opname.
Misschien eens een up plaatsen van deze zonder lijntje ?
Groetjes
Het mistige, druiligere van Schotland zit er goed in. Het licht (gebrek) kan ik nog mee leven. Stel dat er mist hing, was de foto nog beter geworden en dan zou er niemand klagen over licht...
De scherpte kon beter.
Ik vind het goed.
Voila, lijntje weg en de belichting een tikje bewerkt, hoe de exif erbij moet weet ik niet :-)
Getrokken met D600, NIKKOR AF-S 24-120 f4
ISO200, f4, 120mm, 1/60s, gecropt.
Het is net die onscherpte en het donkere dat perfect weergeeft hoe het daar was die ochtend...
Groetjes, dijan.
Lijntje proper weggewerkt .
Met de onscherpte bedoel je denk ik de achtergrond, en die is natuurlijk heel mooi zo, maar ik denk dat je de telefooncel zelf toch scherp zag die ochtend ?
Tenzij je de vorige avond op een whiskydegustatie was geweest .
Jij moet natuurlijk de foto graag zien, dat is en blijft het belangrijkste.
Groetjes
Comment