Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geduld..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Geduld..

    Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
    Knappe foto. Ik zal me eens meer op photoshop toeleggen ipv alles in lightroom te doen

    mvg
    Georges
    Bedankt!
    Ik gebruik ze allebei mr in Photoshop heb je 1001 mogelijkheden.. alleen heb ik systeem van die 'lagen' nog niet echt onder de knie.
    mvg, Dave
    Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

    Comment


    • #17
      Re: Geduld..

      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
      selecteer het scherm (met zwarte boord bij)
      copieren en plakken op andere laag
      de laag spiegelen
      terug in TV plaatsen en aanpassen met transformatie.
      Bedankt, ik ga dat eens uitproberen!
      mvg, Dave
      Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

      Comment


      • #18
        Re: Geduld..

        Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
        Bedankt!
        Ik gebruik ze allebei mr in Photoshop heb je 1001 mogelijkheden.. alleen heb ik systeem van die 'lagen' nog niet echt onder de knie.
        mvg, Dave
        Kwestie van die lagen....eigenlijk is dit het voornaamste in bewerken met photoshop of dergelijke progs.


        Met lagen werken is niets destructief.

        Vb. maak een nieuwe laag aan en vul met wit, copieer je foto (grondlaag) in een nieuwe laag. Zet op deze laag nu een laagmasker. Selecteer je penseel met zwart en schilder over je foto (terwijl het laagmasker aktief is) delen van je foto zijn nu verdwenen, weggeschilderd... niks paniek..schilder met je penseel in wit terug over de al gewiste delen (laagmasker aktief houden hé)...yiepie alle komt terug.

        Zo doe je dat ook bij gecopieerde delen van een foto om die afzonderlijk te bewerken....cloonen bijvoorbeeld doe je altijd op een nieuwe laag...enz. enz.

        't is simpel gezeg, simpel uitgelegd, maar dit is non destructief werken.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #19
          Re: Geduld..

          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          Kwestie van die lagen....eigenlijk is dit het voornaamste in bewerken met photoshop of dergelijke progs.


          Met lagen werken is niets destructief.

          Vb. maak een nieuwe laag aan en vul met wit, copieer je foto (grondlaag) in een nieuwe laag. Zet op deze laag nu een laagmasker. Selecteer je penseel met zwart en schilder over je foto (terwijl het laagmasker aktief is) delen van je foto zijn nu verdwenen, weggeschilderd... niks paniek..schilder met je penseel in wit terug over de al gewiste delen (laagmasker aktief houden hé)...yiepie alle komt terug.

          Zo doe je dat ook bij gecopieerde delen van een foto om die afzonderlijk te bewerken....cloonen bijvoorbeeld doe je altijd op een nieuwe laag...enz. enz.

          't is simpel gezeg, simpel uitgelegd, maar dit is non destructief werken.
          Bedankt voor je uitleg!
          Ik ga je vb. zeker eens uitproberen..
          PS is een prachtige software, het vraagt enkel veel tijd & oefening maar dit wordt vaak beloond door het eindresultaat!
          Mvg, Dave
          Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

          Comment


          • #20
            Re: Geduld..

            gewoonweg: mooi!
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #21
              Re: Geduld..

              voor mij ook mooi in beeld,grts,Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

              Comment

              Working...
              X