Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Om van natuurfotografie te spreken vind ik de eerste te krap in het kader.
De tweede heeft enkele uitgebrande vlekken.
Ook de kleuren komen op beide foto's een beetje onnatuurlijk over.
Dank jullie voor de kritiek. Wat bedoel je juist met 'uitgebrande vlekken'? zoiets als oversaturatie?
Met de witbalans moet ik inderdaad nog wat leren spelen. Eens een tutorial opzoeken.
Dank jullie voor de kritiek. Wat bedoel je juist met 'uitgebrande vlekken'? zoiets als oversaturatie?
Met de witbalans moet ik inderdaad nog wat leren spelen. Eens een tutorial opzoeken.
Uitgebrand = overbelicht.
Die "witte" vlekken krijg je niet weggemanipuleerd met een progje, daarom stellen ze voor tijdens het fotograferen op te letten dat je niet overbelicht.
Kijk tussen de bomen en links in het midden aan de rand.
mvg Bruno D.G.
Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Welkom hier! Mijn eerste tip : 1 foto plaatsen dan krijg je gerichtere reactie!
De molen mocht wel wat ruimer in het kader nu nogal nauw. Bij de bomenlaan zit de kleur niet goed zie blauwe laan. Maar blijven oefenen en posten , al doende....
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Iets wat uitgebrand is, kan je moeilijk verbeteren. Hetgeen nog een beetje kleur had in de uitgebrande delen kan je, en heb je wat donkerder kunnen maken, maar wit donkerder maken daarentegen......... Er is ook reeds heel wat blauw uit de bestrating maar volgens mij is er nog steeds teveel blauw in.
Je zou het blauw nog kunnen verbeteren, maar het heeft niet veel zin, aangezien je toch met die uitgebrande delen blijft zitten.
Je over die delen altijd nog een kleurenfiltertje kunnen leggen, maar dit blijft behelpen en blijft meestal té zichtbaar.
Groetjes
Het lijkt mij dienstig als je eens hard gaat studeren aan het begrip
"histogram" en hoe je dat vóór de opname kan verbeteren.
Op de LCD monitor van jouw toestel kan je dat allemaal prima zien.
Comment