Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste HDR foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste HDR foto

    Het is mijn eerste HDr foto, dus waarschijnlijk veel kans op niet geslaagd. Maar ik ben hier om te leren, dus schrik om iets te plaatsen heb ik zeker niet. Gooi maar uit wat je ervan denkt en wat ik moet opleten.



    Nikon D7000
    ISO 6400
    Braketing
    1/160
    8mm
    Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

  • #2
    Re: Mijn eerste HDR foto

    Je opzet is goed, je hebt de verhouding tussen twee contrasten ( binnen de hal en buiten de hal ) samen gestoken in 1 foto. MAAR de kwaliteit van je foto vindt ik zeer slecht eerlijk gezegd, waarschijnlijk door de HDR,
    * Je hebt ongelofelijk veel ruis in je foto, zie draagbalken plafond
    * De kleuren vind ik onnatuurlijk overkomen, waarschijnlijk te wijten aan je hdr samenstelling
    * Perspectiefvertekening, maar op 8 mm zal je dit altijd wel wat hebben.
    * Zie geen scherpte in je foto, ook waarschijnlijk aan je hdr samenstelling.

    Ik weet niet welke methode jij gebruikt hebt voor je HDR te maken, maar persoonlijk probeer ik de contrasten te overbruggen met blending. Hier op het forum ( bij software dacht ik ) staat heel mooi uitgelegd hoe je een mooie , natuurlijke hdr kan maken.

    Mvg John
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste HDR foto

      Kijkt niet zo prettig.
      Maar weet je, ik zou het zelf niet kunnen
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste HDR foto

        Welk programma gebruik jij?
        Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste HDR foto

          Ik lees hier "mooie, natuurlijke HDR" en daar gaat men meestal in de fout en krijg je erbarmelijke foto's. Een juist en goed gebruik van HDR levert knappe foto's af, hier moet je nog even oefenen, een HDR heeft zijn specifieke functies. Volgende keer beter, of hou het normaal.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment

          Working...
          X