Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strategie-bespreking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strategie-bespreking

    Laat de tips maar komen.

    _DSC1233.jpg by georgesvdb, on Flickr
    Groeten
    Georges

  • #2
    Re: Strategie-bespreking

    Wel een frisse en grappige foto van die kadeeën.
    Geen mogelijkheid ter plaatse om dat stuk afsluiting in de achtergrond te scalperen?

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Strategie-bespreking

      Die bovenkant van de omheining is inderdaad een boosdoener.
      Moet te doen zijn dit netjes weg te werken.
      Leuk die jonge gasten bezig te zien opgaan in hun spel.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Strategie-bespreking

        Ik heb dat ook gezien dat het stoort, maar geprobeerd in Photoshop met de verdwijntruc dit weg te krijgen, maar dit gaf een vervormd resultaat.
        Mijn kennis van Photoshop moet ik nog serieus bijwerken. Misschien eens proberen met een kloonborstel. Alle tips zijn welkom
        mvg
        Georges
        Groeten
        Georges

        Comment


        • #5
          Re: Strategie-bespreking

          Leuke spontane foto,
          Grt erik

          Comment


          • #6
            Re: Strategie-bespreking

            Dat is nu net het moeilijke Georges...tips geven....Door alle verschillende softwarepakketten die er zijn gaat eenieder dat doen met de tools die hij gewoon is en die in de ene software wel en in de andere niet voorkomt.
            Clonen is nu gelukkig iets dat in veel software zit.
            De enige tips die ik je daar kan in geven is de cloonborstel veel wijzigen qua grootte/hardheid/dichtheid en dekking.
            Ook niet nalaten om zeer frequent op andere plaatsen staaltjes te nemen. Dan zou je aan "DIT" kunnen komen. Heb speciaal voor jou me beperkt tot het cloon-gereedschap. Het aantal kliks heb ik niet geteld en wil je zeker niet weten ook.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Strategie-bespreking

              Denk dat Marc een beetje buiten de lijntjes gekleurd heeft zie dat jongetje, die naar voor kijkt, zijn haar
              Maar een mooie foto van die gastjes
              grt. Ria

              Comment


              • #8
                Re: Strategie-bespreking

                Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                Denk dat Marc een beetje buiten de lijntjes gekleurd heeft zie dat jongetje, die naar voor kijkt, zijn haar
                Maar een mooie foto van die gastjes
                grt. Ria
                Alléz Ria...wie valt er nu over zo'n klein stukje boom dat uit z'n hoofd groeit...
                Heb het vlug aangepast hoor...zouden hier anders "te" hard lachen

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Strategie-bespreking

                  Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk bericht
                  Leuke spontane foto,
                  Grt erik
                  Bedankt Erik

                  Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  Dat is nu net het moeilijke Georges...tips geven....Door alle verschillende softwarepakketten die er zijn gaat eenieder dat doen met de tools die hij gewoon is en die in de ene software wel en in de andere niet voorkomt.
                  Clonen is nu gelukkig iets dat in veel software zit.
                  De enige tips die ik je daar kan in geven is de cloonborstel veel wijzigen qua grootte/hardheid/dichtheid en dekking.
                  Ook niet nalaten om zeer frequent op andere plaatsen staaltjes te nemen. Dan zou je aan "DIT" kunnen komen. Heb speciaal voor jou me beperkt tot het cloon-gereedschap. Het aantal kliks heb ik niet geteld en wil je zeker niet weten ook.

                  Groetjes
                  Marc
                  Bedankt Marc, dat heb je goed gedaan. Mijn foto's bewerk ik in Lightroom4, en soms gebruik ik PhotoshopCS5, maar daar kruipt veel tijd in en is niet zo simpel. Ik ga met uw voorbeeld verder werken om dit in Photoshop te proberen, en als het me lukt plaats ik een up.

                  Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk bericht
                  Denk dat Marc een beetje buiten de lijntjes gekleurd heeft zie dat jongetje, die naar voor kijkt, zijn haar
                  Maar een mooie foto van die gastjes
                  grt. Ria
                  Bedankt Ria
                  Groeten
                  Georges

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strategie-bespreking

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Dat is nu net het moeilijke Georges...tips geven ...
                    Bij 'tips geven' denk ik aan het veranderen van de kijk van een fotograaf op zijn beeld, niet aan geklooi met software.

                    Deze foto was beter geweest met:
                    - een hoger of lager standpunt
                    - een groter diafragma (exif???)
                    - wat geduld; dan waren er (misschien) méér gezichtjes in beeld geweest

                    Rekening houden met de achtergrond is een essentieel element bij de opbouw van een foto.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strategie-bespreking

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Bij 'tips geven' denk ik aan het veranderen van de kijk van een fotograaf op zijn beeld, niet aan geklooi met software.

                      Deze foto was beter geweest met:
                      - een hoger of lager standpunt
                      - een groter diafragma (exif???)
                      - wat geduld; dan waren er (misschien) méér gezichtjes in beeld geweest

                      Rekening houden met de achtergrond is een essentieel element bij de opbouw van een foto.
                      Jos,
                      1. De exif gegevens staan bij het doorklikken op de foto in flickr onder de 3 puntjes rechts van de foto.
                      2. Inderdaad, de opbouw van het beeld is het belangrijkste maar soms gaat dit niet zomaar: Ge staat achter een reling tussen de supporters en dan is het soms ook snel zijn om een shoot te nemen. Ik had de scherptediepte kleiner verwacht met de lens op 270 mm en bij F6.3 (is de grootste lensopening op die afstand).

                      mvg
                      Georges
                      Groeten
                      Georges

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strategie-bespreking

                        Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
                        ... 1. De exif gegevens staan bij het doorklikken op de foto in flickr onder de 3 puntjes rechts van de foto. ...
                        Gesteld dat de foto het waard was, denk je écht dat ik zo ver achter de exif ging zoeken?
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Strategie-bespreking

                          strategie overleg goed vast gelegd.
                          Als je een beetje gaat experimenteren met photoshop kan je eventueel tot zoiets komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Strategie-bespreking

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Bij 'tips geven' denk ik aan het veranderen van de kijk van een fotograaf op zijn beeld, niet aan geklooi met software.

                            Deze foto was beter geweest met:
                            - een hoger of lager standpunt
                            - een groter diafragma (exif???)
                            - wat geduld; dan waren er (misschien) méér gezichtjes in beeld geweest

                            Rekening houden met de achtergrond is een essentieel element bij de opbouw van een foto.
                            Uiteraard heb je (bijna) volkomen gelijk Jos. Daar begint het.
                            Maar gesteld dat je de foto van je leven kan maken. Een exceptionele gebeurtenis. En alles, maar dan ook alles zit tegen. Het licht is niet te genieten, er lopen mensen in de weg, de gebeurtenissen evolueren zodanig vlug dat je de tijd niet krijgt om je toestel correct ingesteld te krijgen, enz...
                            Dan ben ik er alsnog van overtuigd mits enig geklooi met software het niveau van de foto wat opgetild zou kunnen worden. Is maar hoe je het bekijkt. (Waarmee ik ook niet per sé wil gezegd hebben dat de bewerking welke ik hier probeerde de foto zo veel meer waard maakt...)
                            En neen, waarschijnlijk was het hier niet de foto van Georges zijn leven en mogelijks kreeg hij kort nadien een andere kans met een ander standpunt...je kunt maar oefenen en voorbereid zijn tegen dat dit ene moment zich echt voordoet.
                            Blijkbaar hebben we een andere opvatting over "tips geven."
                            Met de tips die jij geeft (en correct zijn) weet hij hoe hij het de volgende keer beter zou kunnen doen. Als hij al de kans krijgt.
                            Met de tips die ik probeerde te geven kan hij proberen wat storende elementen uit de foto weg te halen.
                            Toon mij misschien eens enkele foto's in SC waar NIET geklooid werd met software

                            Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Strategie-bespreking

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Gesteld dat de foto het waard was, denk je écht dat ik zo ver achter de exif ging zoeken?
                              Ik heb gewoon geantwoord op de vraag naar de EXIF. Ieder heeft zijn eigen visie over de foto, maar je moogt niet vergeten dat dit de beginnershoek is en dat de mensen moeten durven van hier foto's te plaatsen.

                              mvg
                              Georges
                              Groeten
                              Georges

                              Comment

                              Working...
                              X