Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jumping

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jumping


    En wat vinden jullie ervan?

    1/2500 sec - f/4.0 - 70 mm - ISO 200

  • #2
    Re: Jumping

    Het moment is goed gekozen. De foto wordt nog sterker als je de uitsnede wat krapper maakt.
    Wel oppassen met kortere brandpuntsafstanden. Hierdoor lijkt de hals van het paard wat langer dan echt mooi is. (en het kan gevaarlijk zijn voor de fotograaf in dit geval). Zelf maak ik deze foto's meestal op 200mm F4.0 en een minimale sluitertijd van 1/800.
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: Jumping

      Het is precies het paard Helena dat ik heb gehad. Ik zou in het gezicht van de ruiter de schaduwen met 20% oplichten.
      Ik heb hem even bewerkt achter deze link. Als je de link weg wilt, laat het maar weten;

      mvg
      Georges
      Last edited by georgesvdb; 2 september 2013, 00:43.
      Groeten
      Georges

      Comment


      • #4
        Re: Jumping

        Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
        .... Ik zou in het gezicht van de ruiter de schaduwen met 20% oplichten.
        Ik heb hem even bewerkt achter deze link...
        beter.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Jumping

          Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
          ... De foto wordt nog sterker als je de uitsnede wat krapper maakt...
          Is ook mijn idee. Om reden dat de scherpte op de ruiter en z'n rijdier ligt. Daardoor, vind ik, is er niet zo veel behoefte aan de minder scherpe hemel. Om het formaat min of meer te behouden kan er rechts ook gerust nog wat af waarbij het mogelijk blijft nog wat ruimte te laten rechts van het paard z'n kop (pardon...hoofd.)
          Weet uit ervaring dat ze een harde schedel hebben maar daar stop het ook...

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Jumping

            Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
            Het is precies het paard Helena dat ik heb gehad. Ik zou in het gezicht van de ruiter de schaduwen met 20% oplichten.
            Ik heb hem even bewerkt achter deze link. Als je de link weg wilt, laat het maar weten;

            mvg
            Georges
            Waarom maar zo'n heel klein deel oplichten? Een eilandje van licht(er) maken?
            Ik ben voorstander van een algemener aanpak omdat alles dan in verhouding
            tot het overige licht en donker in de foto blijft. Voor mij dus alle schaduwen
            (lighten shadows PS-E) met 20% oplichten. Waarvan akte:
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Jumping

              Ik probeer dergelijke opnames in het kader van het geheel te beoordelen - het gebeuren - en dan voldoet deze foto aan het evenement. Vind de foto wel iets te blauwachtig en komt in dat geval iets beter over bij de link van George.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Jumping

                Bedankt voor de reacties, zal er bij de volgende rekening mee houden.
                De foto mag inderdaad wel wat lichter, volgende keer weer iets of wat beter

                Comment


                • #9
                  Re: Jumping

                  Mooie foto op een mooi moment vastgelegd.

                  Grt,

                  Jean-Pierre

                  Comment

                  Working...
                  X