Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
hoi Raymond,
je hebt een zeer mooie compo
In het middelste gedeelte denk ik dat je een kleuraanpassing hebt gedaan of je hebt iets gewijzigd aan de kleurtemperatuur (witbalans).
Als ik je niet zou kennen zou ik zeggen dat je een foutje hebt gemaakt, maa jou al kennende weet ik bijna zeker dat dit de bedoeling was.
ik zou wel nog even iets doen aan die bomen in de verte op de achtergrond. Ik vermoed dat je die bomen in de verte een klein beetje hebt vervaagd maar er zijn nog sporen van zichtbaar
Last edited by Martijn1980; 22 augustus 2013, 14:04.
een pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Jep, zoals al zei "was net te laat" maar wou de sfeer toch nog meepikken want meer is in deze opname niet te zoeken. Gezien de opnamehoek ten opzichte van de zon kan de lucht niet anders worden weergegeven, de nog gelige schijn in de verdwijnende nevel is te ontwaren en dan gaat de lucht van wit naar licht blauw, in mijn rug was de blauwe hemel al zichtbaar. Is niet verscherpt hoor, als je op de stipjes doelt dat zijn waterdruppels en dauw. Heb zelfs de saturatie iets terug gedrongen. 28 mm en f8 en iso 200.
Dank voor de reacties.
Je was niet 'net te laat', maar 'net op tijd' . Ik dacht ook eerst aan overscherp, maar je ziet dat een mens zich kan vergissen, de dauwdruppels zijn een aannemelijke uitleg. Ik heb er zowat van alles mee uitgespookt in PS, minder dit, meer dat......in een poging tot, maar ik kom tot de slotsom dat hij best kan blijven zoals nu.
Groetje
Geslaagde opname Raymond
Heb voor mezelf ook al ondervonden dat bij opkomende zon en nevelige toestand er wat van een sluier optreedt in de hemel.
Misschien kan Eddy eens een workshop geven iz vroeg opstaan...
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Comment