Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

steeds anders 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • steeds anders 2

    Deze keer een meer nachtelijk tafereel met vooral zicht op het gebouw. Ik heb ook aan de perspectiefvertekening gedacht en gecontroleerd. Ik denk dat het goed zit. Zoniet wordt het nog meer zoeken en oefenen.

    1.


    2. voor Bouk opnieuw geprobeerd.


    3.


    4. tussen de twee dramatischer


    5. tussen de twee zonder drama

    Last edited by Loeky; 22 augustus 2013, 15:24.

  • #2
    Re: steeds anders 2

    Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
    .... Zoniet wordt het nog meer zoeken en oefenen.
    mee eens.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: steeds anders 2

      iets te veel bewerkt naar mijn zin sorry hoor is persoonlijk

      Comment


      • #4
        Re: steeds anders 2

        Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze erg onscherp is.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: steeds anders 2

          [QUOTE][Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze erg onscherp is./QUOTE]

          Ja, op mijn computer is hij wel iets scherper. Hij verliest zijn kracht bij het uploaden. Maar ik heb nog wat verdere bewerkingen hiervan gemaakt.
          Let wel op. Alleen het gebouw is scherp de rest wil ik vaag. Dat was mijn bedoeling. Omdat deze als grote lichtende heerser in het tafereel de aandacht krijgt. De rest is decor.
          't nieuw, misschien niet naar de smaak van allen maar ik zie wel.

          Comment


          • #6
            Re: steeds anders 2

            Dat is wel héél speciaal Loeky De beste vind ik nog je laatste update, hoewel ik niet echt weet wat ik erbij moet denken... De wazigheid...het heeft ergens wel iets, maar naar mijn gevoel misschien net iets te... Nu, je lef heb je anders wel om zo tegen het "gewone" in te gaan!

            Groetjes
            Roeliee
            Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

            Comment


            • #7
              Re: steeds anders 2

              Uiteindelijk voor mij iets tussen 2 en 3.
              Het heeft toch wel zijn charme.
              't Wordt een beetje grafische benadering van het onderwerp.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: steeds anders 2

                Ik vind de derde wel ok. Die benaderd meer een tekening De andere twee zijn naar mijn gevoel precies verf die uitgelopen is.. kan het niet anders verwoorden
                grt. Ria

                Comment


                • #9
                  Re: steeds anders 2

                  Héhé, die laatste is heel leuk!
                  (met een actions in PS? of zelf gemaakt?)
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: steeds anders 2

                    Ik heb het geprobeerd tussen de twee te komen. Eentje gewoon en eentje iets dramatischer.

                    De foto werd bewerkt aan de hand van de schuivers in een of ander programma op mijn ipad.
                    Ik wou een schilderachtig ireeel foto. Met dat groot gebouw in zicht omdat die ook altijd het zicht neemt maar de rest die zorgt voor het pitoreske schilderachtig gedeelte van Rotterdam. Dat is vooral mijn bedoeling.

                    Comment


                    • #11
                      Re: steeds anders 2

                      Naar de creatieve visie en inhoud van de bewerking vind ik de meest verantwoorde deze met de bliksem : een schicht, een knal, een beweging, een vervorming. Je weet ik ga voor inhoud en sfeer hé Loeky en probeer deze dan te omschrijven. Proficiat voor je zoeken en uitwerken.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: steeds anders 2

                        Ik vind dat er teveel energie wordt gestoken om te proberen van een slechte foto een goeie foto te maken via bewerkingen.
                        We zitten in beginnershoek ... start met de basis : leer de techniek en maak eerst technisch geslaagde foto's ...
                        Ga dan naar een volgende level.

                        my2cents


                        greetz
                        Cheeta
                        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: steeds anders 2

                          Bedankt aan allen voor te komen kijken en uw mening te uiten.

                          Aan Cheeta zou ik hetvolgende nog willen vragen. Op wat baseer je je om te zeggen dat mijn foto mislukt was ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: steeds anders 2

                            Toch niet mijn ding die onscherpte, de bliksem is mooi maar de bewerking is te.
                            Indien de onscherpte te wijten is aan de bewerking dan had ik graag de originele eens gezien, de bliksem met de gebouwen scherp zou best mooi zijn.
                            Photography is an art of observation.

                            Comment


                            • #15
                              Re: steeds anders 2

                              Oh, maar ik heb niet geschreven dat je basisfoto 'mislukt' is ... wel dat het een 'slechte' foto is:
                              Voor mij een nietszeggend, onrustig beeld. Een beeld waar ik geen tijd zou in steken om 3 verschillende bewerkingen op los te laten.
                              Die bewerkingen maken het trouwens geen betere foto.

                              Techniek is ook : compositie, elementen isoleren, camerastandpunt ...


                              greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X