Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende Koerse - 05/08/2013

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oostende Koerse - 05/08/2013

Ik gebruik ook soms Picasa maar ben er niet echt tevreden over. Als de instellingen fout zitten kan je ze daarmee niet echt meer rechttrekken. Het is maar een beperkt programma dat soms meer verprutst dan verbetert.
    Je hebt ook meteen een moeilijk onderwerp gekozen. Ik heb onlangs dezelfde lens gekocht en ondervind dat je er moeilijker een wazig achtergrond mee verkrijgt dan met de 70-300mm lens.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Of je kan natuurlijk ook eens proberen te pannen; niet makkelijk maar je krijgt er wel leuke dynamische beelden van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philippo1602 Bekijk bericht
        Of je kan natuurlijk ook eens proberen te pannen; niet makkelijk maar je krijgt er wel leuke dynamische beelden van.
        Pannen bij paardenfotografie? Niet echt het ideale... Een paard is helemaal in beweging als het rent, niet alleen de voetjes. En de ruiter zit ook al niet stil.

In sommige gevallen, vooral bij paarden in vrijheid, kan het een leuk effect opleveren. In de sport is het iets waar ik mij mateloos kan aan ergeren. Zelfs als ik uit pure noodzaak een iets langere sluitertijd moet hanteren, waardoor er ietsje bewegingsonscherpte in de onderbenen zit, ben ik al niet meer tevreden over het resultaat.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

als je pas bezig bent is zeker niet slecht. Voor mij ook iets te geel

Comment

Inderdaad, zoals je zegt is deze techniek misschien wel niet echt aangewezen bij het fotograferen van een paard, gezien de talrijke bewegende elementen in beeld.

Comment

Bedankt iedereen voor de commentaar! Ik ga me niet speciaal richten op paarden te fotograferen, maar probeer alles wat uit op dit ogenblik om te zien wat me het meeste bevalt.

Heb me even ingelezen over 'panning', maar denk dat ik me best eerst op de basis ga concentreren

Comment

Working...
              X