Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostende Koerse - 05/08/2013

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oostende Koerse - 05/08/2013

Nog maar enkele weken mijn eerste DSLR aangekocht, dus ben alles nog wat aan het leren!

Gisteren enkele foto's op Oostende Koerse getrokken, deze twee leken mij de beste ..

1.

2.

Kritiek is welkom!
    Last edited by Debrael; 6 augustus 2013, 10:03.

Re: Oostende Koerse - 05/08/2013

Ik zie enkel cijfer 1. en cijfer 2. maar geen fotos .
    Mvrgr.

Comment

Aangepast, sorry Kriba!

Comment

Ik vind ze goed. Ik fotografeer ook paarden in actie en weet dat het niet gemakkelijk is. Het gaat dikwijls razendsnel en het is erop of eronder. Bij mij nog dikwijls eronder...

Met welke lens heb je deze foto's genomen?
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

De achterkant van een paard lijkt me minder interessant dan de voorkant Tracht volgende keer af te drukken wanneer ze naar je toekomen.
          De tweede foto zou ik rechtzetten. Mooi bevroren beeld.

Ze lijken ook wat gelig, maar mijn scherm hier laat me niet toe dat met zekerheid te zeggen.

Een goed begin, zou ik zeggen!

Gr, V.
          http://www.catchlight.be
          Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
          https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Inderdaad, kleurbalans een beetje aanpassen.
            Goede start.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Je schrijft kritiek is welkom.
              Wel.......ik heb er geen .
              Ze zijn mooi, scherp, de kleuren perfect (wit is wit).....
              Dus doe zo voort zou ik zeggen.
              Mvrgr.

Comment

vooral je 3e is een goeie
                en met z'n 4 voeten (zeggen ze dat van een paard? Benen, dat weet ik, maar voeten?) tegelijk van de grond
                Zo te zien aan de huizen achteraan, staat die foto toch wel enigszins recht hoor.

Met welke instellingen heb je die foto genomen?
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt! Camera is een Nikon D3200 en lens is AF-S DX 18-105MM VR.

Comment

Bedankt Vincent! Inderdaad, voorkant zou veel interessanter zijn, heb het een aantal keren geprobeerd maar was spijtig genoeg altijd te laat.

Gelig zou kunnen omdat ik hem een klein beetje bewerkt heb met Picasa, maar ik denk dat dat misschien niet echt de goeie manier is voor een echte fotograaf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      vooral je 3e is een goeie
                      en met z'n 4 voeten (zeggen ze dat van een paard? Benen, dat weet ik, maar voeten?) tegelijk van de grond
                      Zo te zien aan de huizen achteraan, staat die foto toch wel enigszins recht hoor.

Met welke instellingen heb je die foto genomen?
                      Bedankt Noenkel!

ISO800
                      F/5,6
                      1/2000 sec

Comment

Vind de tweede de betere door het standpunt

Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Beide foto's: volgens mij toch echt wel een kleurzweem over de beide foto's. Witbalans zit er iets naast denk ik.
                          de DoF zou minder mogen. Bijna alles ziet er even scherp uit op de foto's, van voorgrond over onderwerp tot achtergrond. Vooral bij de 2de foto.

Foto 1: inderdaad 'ietsje' te laat. Of verkeerd standpunt. Of verkeerd standpunt door 'ietsje' te laat te zijn met klikken.
                          Hij lijkt me ook ietsje donker te zijn. Wat oplichten zou geen kwaad kunnen.

Foto 2: compositie zit wel goed. Het afdrukmoment ook min of meer.

mvg,
                          Bart

PS: volgens mij zijn beide foto's gemaakt tijdens het inrijden en niet tijdens de wedstrijd, wat er voor zorgt dat er weinig spanning/echte actie in de foto's zit...
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Beide foto's: volgens mij toch echt wel een kleurzweem over de beide foto's. Witbalans zit er iets naast denk ik.
                            de DoF zou minder mogen. Bijna alles ziet er even scherp uit op de foto's, van voorgrond over onderwerp tot achtergrond. Vooral bij de 2de foto.

Foto 1: inderdaad 'ietsje' te laat. Of verkeerd standpunt. Of verkeerd standpunt door 'ietsje' te laat te zijn met klikken.
                            Hij lijkt me ook ietsje donker te zijn. Wat oplichten zou geen kwaad kunnen.

Foto 2: compositie zit wel goed. Het afdrukmoment ook min of meer.

mvg,
                            Bart

PS: volgens mij zijn beide foto's gemaakt tijdens het inrijden en niet tijdens de wedstrijd, wat er voor zorgt dat er weinig spanning/echte actie in de foto's zit...
                            Ik heb de foto's nadien nog bewerkt met Picasa, maar dat is niet echt de way to go denk ik? Witbalans op het toestel heb ik nog niet verkend, deze stond op auto, ik zal er vandaag eens wat mee experimenteren.

Lijkt me inderdaad ook dat de foto nog beter zou zijn als de achtergrond nog wat meer blurry was. Zal dat ook eens bekijken vandaag.

Bedankt voor de tips Bart!!

Comment

Het is niet altijd een must om de achtergrond wazig te hebben hoor. In bepaalde omstandigheden (niet storende achtergrond bv.) is het naar mijn bescheiden mening helemaal niet echt nodig.
                              Je kan het proberen via nabewerking, maar wat ik al heb gezien bij een softwarematig wazig gemaakte achtergrond viel me meestal serieus tegen...
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
                              X