Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Airshow zonder oorverdovend lawaai...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Airshow zonder oorverdovend lawaai...

Ik vind dit toch ook zo'n fascinerende vogels! Mooi weergegeven, idd net ie glijd ! De collage is heerlijk!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Beste Brombeer,

De kwaliteit van de grote foto's die je hier presenteert, vind ik ondermaats. Er is gebrek aan detail, aan definitie; de eend nog erger dan de reiger.
      Daarom dacht ik bij de reiger onmiddellijk aan het verlies aan details dat je krijgt bij het overdreven uitsnijden van een foto.

Als jij zegt dat het aan jouw materiaal ligt, dan wil ik dat best geloven.

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      ... -Zo schreef ik ook dat deze lens niet 100% compatibel was met de 7D. (Deze foto is niet met mijn laatste aanwinst genomen die veel beter samenwerkt met deze 500mm. ...
      Waar je dat geschreven hebt, weet ik niet. En wat jij verstaat onder "niet 100% compatibel" dat begrijp ik ook niet.
      Als jij die lens op de body kan schroeven, dan zijn ze toch compatibel?

Ben je er zeker van dat je geen fouten gemaakt hebt in de nabewerking?
      De foto van die eend doet me denken aan een bewerking van noenkelMi, die Noiseware als standaard bewerking gebruikte, óók bij foto's die met lage ISO getrokken waren (klik!). (geen smiley)
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik mag hopen Jos dat je doelt op de foto's in dit topic...
        Neen...de eend is niet bewerkt en komt zo uit het toestel. Akkoord ze zit in volle zon wat de detaillering wellicht niet ten goede komt. Maar het ging hier ook niet over detail of bewerken. Het ging over scherpte...Het had trouwens ook niets te maken met het onscherpe blad dat voor haar lichaam zit of de drukke achtergrond. Dus klein dat je daarop alludeert.
        De hier bij geplaatste foto's handelden in de eerste plaats om aan te tonen dat het niets met croppen te maken had...en met de bedoeling aan te tonen dat de lens beter werkt op huidige 5D als het aankomt op scherpstellen. Trouwens de eend...is voor mij een oefening in het leren omgaan met deze nieuwe combinatie en oorspronkelijk zeker niet bedoeld om te laten beoordelen.

Wat ik bedoel met niet 100% compatibel...Er zullen wellicht veel grotere namen dan "Brombeer" dit kunnen bevestigen...
        Hoe verklaart u dat een teleconverter 1.4 tussen de 500mm en een 7D met AF werkt en diezelfde teleconverter met een 5D niet meer wil scherpstellen. Je mag het me altijd eens uitleggen.

Om antwoord te geven op uw vraag Plaatwerker.
        Deze 500 mm op de 7D...Toestel op statief en gefixeerd op een vast punt. Vijf foto's maken, tussen iedere foto de scherpstelring verdraaien zodanig dat de AF opnieuw MOET instellen. Werken met opgeklapte spiegel en draadontspanner...Resultaat: twee foto's scherp en drie met totaal andere scherpte.
        Oorzaak: Canon die je natuurlijk veel liever een lens van € 10.000,00 zou aansmeren dan een Sigma voor de helft van de prijs...(Of...sigma die brol verkoopt...zou ook nog kunnen - naderhand toegevoegd.)
        Altijd hetzelfde verhaal:
        Er ligt veel...omzeggens heel veel aan het manneke achter de knopjes....maar weet ondertussen ook al heel zeker dat een dikke portefeuille helpt.

Ook mag je eens naar "DEZE" kijken welke genomen werd met de combinatie 7D. Het oogje heeft volgens mij meer dan genoeg scherpte en geef mij nu eens een treffelijke uitleg waarom er commentaren zijn die spreken van onscherpte...Hoogstwaarschijnlijk het gekozen diafragma...
        Maar mocht ik het allemaal zo goed kunnen en weten was ik lang professional

Ben altijd bereid een correcte discussie te voeren. Maar als je gaat afwijken van "waarover" het gaat dan vrees ik vlug uitgesproken te zijn.
        Maar wees gerust Jos een negeerlijst hanteer ik niet en ga er ook niet aan beginnen.

Groetjes
        Marc

TOEVOEGING: Wel opletten dat men ons hier niet gaat betichten van "oeverloos gezwam"...
        Last edited by Brombeer; 6 augustus 2013, 12:02. Reden: Toevoeging...
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

is idd niet retescherp,
          maar ik vind het toch wel een goeie foto

ook zonder noiseware
          en vanaf nu gebruik ik geen icoontjes meer, als ik het niet vergeet. Ze moeten maar rieken wat ik bedoel
          Last edited by noenkelMi; 6 augustus 2013, 22:38.
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Beste Brombeer,

In de achtergrond ben ik een antwoord gaan zoeken op jouw vraag, bij een kenner van Canon materiaal.

Hieronder mijn correspondentie met Bart Huysmans, alias Black@Bandit:

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel
            Heuj Bart,

Misschien heb jij voor het volgende een verklaring:

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Hoe verklaart u dat een teleconverter 1.4 tussen de 500mm en een 7D met AF werkt en diezelfde teleconverter met een 5D niet meer wil scherpstellen. Je mag het me altijd eens uitleggen.
            Deze vraag is gesteld in dit topic: klik!
            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Als ik niet weet over welke lens (er zijn meer 500mm lenzen en zoomlenzen die tot 500mm gaan) en welke teleconverter het gaat, dan kan ik daar geen antwoord op geven.
            Er staat bij dat er een 7D en een 5D wordt gebruikt, over welke 5D gaat het?

Ik weet zelf dat een Kenko teleconverter problemen geeft op een 5D MKIII in combinatie met bepaalde lenzen (de camera blokkeert dan volledig, de accu moet er even uit om die te resetten) en op de 1DX wordt elke foto 1 stop overbelicht als ik de Kenko 1,4x teleconverter gebruik (dat is gemakkelijk aan te passen). Met de Sigma 1,4x teleconverter werkt alles zoals dat zou moeten, op beide camera's. Maar dan is er geen AF meer bij lenzen die niet lichtsterk genoeg zijn, en die teleconverter past ook niet op alle lenzen.

Het is dus niet altijd te voorspellen wat een Kenko teleconverter zal doen in combinatie met een bepaalde lens en camera, met wat geluk werkt alles prima, maar het is ook mogelijk dat de camera compleet vastloopt als je probeert om een foto te maken...
            Bart,

Mag ik jouw antwoord als citaat gebruiken in dat topic?
            Jos,

Je mag mijn antwoord gebruiken in dat topic.

Vriendelijke groeten,

Bart
            Bart,

Je mag dat van mij ook zelf doen en eventueel de foto beoordelen.
            Zeg het maar.
            Ik ben het topic eigenlijk niet aan het volgen, maar het gebrek aan scherpte kan net zo goed een probleem zijn met de autofocus van die lens, die niet 100% juist werkt, of die te traag is om het onderwerp scherp in beeld te houden.
            Of de lens correct focust dat is beter te controleren op onderwerpen die niet bewegen, en met de camera op een statief.
            En het is ook mogelijk dat die lens met een teleconverter gewoon niet scherper is.
            Het zal waarschijnlijk wel een Sigma 50-500 of een 150-500 zijn, als je die combineert met een teleconverter dan kan de scherpte wel wat tegenvallen (alhoewel Jaja daarmee toch scherpe foto's maakt).
            Ik kan de Canon 100-400 ook combineren met een 1,4x teleconverter, de scherpte is dan nog redelijk, maar als ik die foto's vergelijk met die van de 70-200 f2,8 L IS II of de 24-70 f2,8 L II, dan zijn die twee lenzen echt wel veel scherper.
            Dank u wel Bart.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Bedankt Michel. Ik heb geen problemen met icoontjes...enkel dat ene maar omdat het zo dubbelzinnig is of het groot is...Hangt er ook van af in welke context het gebruikt wordt.

Vriendelijk dat je dit wil doen Jos...Er heeft nog iemand deze gegevens opgevraagd...
              Deze lens werkte op de 7D (zowel met als zonder converter) net als een loterij. Op "STILSTAANDE" onderwerpen zelfs vanop statief met draadontspanner en opgeklapte spiegel.
              De 7D had alvast de naam mee goed (snel) te zijn wat betreft "vogelfotografie." Ik weet ook perfect dat de lens welke instelbaar is op "FULL RANGE" - "4 tot 8m" en "8m tot oneindig" sneller werkt als ze niet in de full range staat.
              Dit type Kenko kreeg het predikaat mee dat de AF werkte met de 7D wat hij ook deed...maar absoluut niet meer op de 5D.
              Deze zelfde converter werkte niet op AF met de 100-400 van canon.

Maar toch denk ik dat ik niet mag klagen qua prestaties op de 5D voor wat betreft "scherpte." Het resultaat op 700mm (dus met bewuste kenko - manueel scherpgesteld) kun je "HIER" beoordelen. (Als de kleuren niet correct zitten is dat een probleem van mij dat ik hier al verschillende keren herhaald heb, dat er tevens voor zorgt dat ik met mijn foto's niet naar SC ga en omdat er al veelal gemeld wordt dat mijn creaties te warm zijn door dat probleem.)

Noise ware is niet aan deze foto te pas gekomen.
              Heeft u er dan ook rekening mee gehouden qua detail op de reiger dat hij in de grote foto, doordat hij in een boog rondom mij heen vloog tegenlicht zit? Vandaar de 1/4000s. De lens is, dacht ik lichtsterk.

Alhoewel de 7D door mij niet meer zal gebruikt worden. De gegevens zijn
              Sigma 500mm F4.5 APO EX DG voor Canon (zonder stabilisator) (Dus geen zoomlens) met of zonder KENKO 1.4 TELEPLUS PRO300... met 5D MKIII.
              Maar wil wel nog eens herhalen dat de Reiger hierboven met de 7D gemaakt werd en de eend met de 5D...en de eend is zuiver bedoeld om te oordelen over scherpte.

Ik denk ook dat de teneur van de posts eerder bestemd is voor andere forumonderdelen...en ga er hier in dit topic er mee stoppen voordat het iemand op zijn heupen krijgt of een moderator ingrijpt. Zal nog wat oefenen met de 5D en blijft het probleem aanhouden zal ik mettertijd wel uitwijken naar een andere lens...We weten allemaal wel dat het verschil in prijs een reden moet hebben...
              Ook wist ik dat Black Bandit aka Bart flink wat in zijn mars had omtrent fotografie...maar wist niet dat hij goed thuis was in "hardware..."

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Working...
              X