Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oeps.... verkeerde bloem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oeps.... verkeerde bloem

F8
    S 1/640
    iso 500
    60 mm

Bedankt voor het kijken
    grt. Ria

Re: Oeps.... verkeerde bloem

Misschien heeft er een bloem op die stof gelegen.

Foto mag wat meer (15%) verscherpt worden en de vlekjes op de stof weggepoetst.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Staat er toch al beter op dan de krekel voor wat betreft macro-close-up.
      Ik weet niet welke software je hanteert maar heb hem hier binnengehaald en de achtergrond wat ontruist...komt het vlindertje ten goede.
      Zal je een voorbeeldje sturen via pm.

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Staat er toch al beter op dan de krekel voor wat betreft macro-close-up.
        Ik weet niet welke software je hanteert maar heb hem hier binnengehaald en de achtergrond wat ontruist...komt het vlindertje ten goede.
        Zal je een voorbeeldje sturen via pm.

Groetjes
        Marc
        Bedankt voor je pm. Ik werk met PSE 11. Nog een vraagje, hoe kan je je foto's verkleinen met behoud van de exif. Nu zijn alle gegevens van de verkleinde foto weg
        grt. Ria

Comment

Staat er inderdaad niet slecht op, mooi scherp. Je "bloemkleur" goed onder controle gehouden.
          Werk met PSP en daar kan je dat af of aan vinken.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Heb even gegoogled op PSE 11 (heb het zelf niet...) en denk ook dat het mogelijk moet zijn om zelf te kiezen of je de exif in je bewerking wil houden of niet.
            Meestal betreft hier een klein onooglijk aanvinkvakje dat ergens diep in één of ander (sub)menuutje verborgen zit.
            Het zou kunnen gaan om "preferences" die je moet instellen na bewerking van je foto en die je kunt instellen wat er moet gebeuren bij het exporteren of "saven" (misschien wel "save as..." van je bewerking.

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              Heb even gegoogled op PSE 11 (heb het zelf niet...) en denk ook dat het mogelijk moet zijn om zelf te kiezen of je de exif in je bewerking wil houden of niet.
              Meestal betreft hier een klein onooglijk aanvinkvakje dat ergens diep in één of ander (sub)menuutje verborgen zit.
              Het zou kunnen gaan om "preferences" die je moet instellen na bewerking van je foto en die je kunt instellen wat er moet gebeuren bij het exporteren of "saven" (misschien wel "save as..." van je bewerking.

Groetjes
              Marc
              Ik ga het eens opzoeken
              Bedankt
              grt. Ria

Comment

Zelfs diertjes kunnen zich vergissen Riha... Vlinder staat er toch mooi op. De achtergrondruis kan verbetert worden. Leuke titel.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Staat er mooi op, wel nog eventjes poetsen zoals hier al vermeld.
                  Mvg.

Comment

in pse 11 (en wss de andere versies ook) kan je al in je raw bewerking ontruisen,
                    en die doet het veel beter dan het ontruisingsmechanisme in pse11 zelf

ik verklein met BDSizer, en daar kan je idd aan (of uit) vinken wat betreft het bewaren van je exifs
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt voor jullie commentaren
                      grt. Ria

Comment

Working...
                      X