Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Staat er toch al beter op dan de krekel voor wat betreft macro-close-up.
Ik weet niet welke software je hanteert maar heb hem hier binnengehaald en de achtergrond wat ontruist...komt het vlindertje ten goede.
Zal je een voorbeeldje sturen via pm.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Staat er toch al beter op dan de krekel voor wat betreft macro-close-up.
Ik weet niet welke software je hanteert maar heb hem hier binnengehaald en de achtergrond wat ontruist...komt het vlindertje ten goede.
Zal je een voorbeeldje sturen via pm.
Groetjes
Marc
Bedankt voor je pm. Ik werk met PSE 11. Nog een vraagje, hoe kan je je foto's verkleinen met behoud van de exif. Nu zijn alle gegevens van de verkleinde foto weg
grt. Ria
Heb even gegoogled op PSE 11 (heb het zelf niet...) en denk ook dat het mogelijk moet zijn om zelf te kiezen of je de exif in je bewerking wil houden of niet.
Meestal betreft hier een klein onooglijk aanvinkvakje dat ergens diep in één of ander (sub)menuutje verborgen zit.
Het zou kunnen gaan om "preferences" die je moet instellen na bewerking van je foto en die je kunt instellen wat er moet gebeuren bij het exporteren of "saven" (misschien wel "save as..." van je bewerking.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Heb even gegoogled op PSE 11 (heb het zelf niet...) en denk ook dat het mogelijk moet zijn om zelf te kiezen of je de exif in je bewerking wil houden of niet.
Meestal betreft hier een klein onooglijk aanvinkvakje dat ergens diep in één of ander (sub)menuutje verborgen zit.
Het zou kunnen gaan om "preferences" die je moet instellen na bewerking van je foto en die je kunt instellen wat er moet gebeuren bij het exporteren of "saven" (misschien wel "save as..." van je bewerking.
in pse 11 (en wss de andere versies ook) kan je al in je raw bewerking ontruisen,
en die doet het veel beter dan het ontruisingsmechanisme in pse11 zelf
ik verklein met BDSizer, en daar kan je idd aan (of uit) vinken wat betreft het bewaren van je exifs
Comment