Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Abdij van Maredsous + up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Abdij van Maredsous + up

_DSC1020.jpg by georgesvdb, on Flickr
    Nikon D5200
    ISO 200
    38 mm
    1/160 bij f/13
    Graag jullie mening

Hierbij een update waarbij de uitsnede gewijzigd is en de voorgrondschaduwen opgelicht zijn.

_DSC1020.jpg by georgesvdb, on Flickr

Ben benieuwd welke van de 2 de voorkeur geniet. Voor mij is het de originele. In de up wordt je met een omweg naar de torens geleid (vanaf rechtsonder)
    Last edited by georgesvdb; 29 juli 2013, 18:56. Reden: up geplaatst
    Groeten
    Georges

Re: Abdij van Maredsous

netjes gedaan - mooi gebruik gemaakt van de boom om een natuurlijk kader te creëren - mooi belicht - misschien iets meer detail in de voorgrond .
    Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
      netjes gedaan - mooi gebruik gemaakt van de boom om een natuurlijk kader te creëren - mooi belicht - misschien iets meer detail in de voorgrond .
      De voorgrond is al wat opgelicht tov de oorspronkelijk foto uit de camera, maar ik vrees als ik deze te veel oplicht, de aandacht niet naar de abdij gaat maar op de voorgrond blijft hangen.
      mvg
      Georges
      Groeten
      Georges

Comment

Mooi beeld!
        Grt erik

Comment

Het is juist mooi dat die voorgrond donker is. Het is een mooie kader en de aandacht gaat naar de abdij wat de bedoeling is.
          Misschien zou het mooier zijn van een stukje eraf te knippen van onder, zodat de schaduw in de hoek begint, maar ik ben niet zeker. Dat moet je eerst zien.
          Het is alleszins een prachtige foto.
          mvg, Wilfried
          http://www.familialebemiddeling.net
          http://www.mestdagh.biz

Comment

Het is juist mooi dat die voorgrond donker is. Het is een mooie kader en de aandacht gaat naar de abdij wat de bedoeling is.
            Misschien zou het mooier zijn van een stukje eraf te knippen van onder, zodat de schaduw in de hoek begint, maar ik ben niet zeker. Dat moet je eerst zien.
            Het is alleszins een prachtige foto.
            mvg, Wilfried
            http://www.familialebemiddeling.net
            http://www.mestdagh.biz

Comment

Knappe compo door gebruik te maken van de boom. Belichting zit ook goed.
              Muggeziften: het rode bord zou ik wegpoetsen.
              Zal ook best mooi zijn in Z/W.
              Photography is an art of observation.

Comment

Je schaduwen een beetje oplichten voor mijn part , de rest is top hoor
                Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Bedankt voor jullie reacties, zal eens proberen een up te plaatsen met jullie suggesties.

mvg
                  Georges
                  Groeten
                  Georges

Comment

Je hebt misschien wel al gelezen Georges dat ik een probleem met kleuren heb.
                    Je up vind ik alvast beter van uitsnede...Maar ook het oplichten van de voorgrond. In de eerste had ik toch wel de indruk dat er blauw in de klimop zat. In de update is het er misschien nog wel...Maar het valt veel minder op. (Voor mij toch...) Je krijgt ook meer detail daardoor.

Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                      Je hebt misschien wel al gelezen Georges dat ik een probleem met kleuren heb.
                      Je up vind ik alvast beter van uitsnede...Maar ook het oplichten van de voorgrond. In de eerste had ik toch wel de indruk dat er blauw in de klimop zat. In de update is het er misschien nog wel...Maar het valt veel minder op. (Voor mij toch...) Je krijgt ook meer detail daardoor.

Groetjes
                      Marc
                      Inderdaad Marc, er zit wat blauw in. Ik heb de lucht wat blauwer gemaakt, maar ik heb de indruk dat er kleurzweem rond de contouren is. Lensfouten???
                      mvg
                      Georges
                      Groeten
                      Georges

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
                        ...maar ik heb de indruk dat er kleurzweem rond de contouren is. Lensfouten???...
                        Als je spreekt over kleurzweem rond de contouren...vermoed ik dat je het hebt over de hele fijne witte lijntjes die bij sommige klimopbladeren zichtbaar zijn. Deze hebben meestal te maken met iets teveel naverscherpen.
                        Ik zou zeker niet vlug over lensfouten spreken nadat er een bewerking op een foto gebeurd is. Hangt er ook een beetje vanaf op welke wijze je het blauw intenser gemaakt hebt.

Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

De combinatie van dat blauwe van de lucht met het groen van de sparren vind ik heerlijk!
                          vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                            De combinatie van dat blauwe van de lucht met het groen van de sparren vind ik heerlijk!
                            Bedankt Sien
                            Groeten
                            Georges

Comment

mooi compo.

Comment

Working...
                              X