Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode lippen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rode lippen

Exif:
    F2.8
    iso 320
    1/80 sec
    200 mm

Re: Rode lippen

Ontevredenheid met de natuur ten top.

In het histogram is Rood de kleur die te sterk is.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

De rode lippen trekken hier de aandacht net zoals je tittel het aankondigt. Eens geen piepjong model met een te glad gemaakte huid, heerlijk de rimpeltjes en donshaartjes nog te zien.
      Het kan aan mijn scherm hier liggen maar ik meen miniem blauwe lijntjes te zien waar ik vermoed dat er een bloem in het haar zit. Als ook in het haar, vooral dan rechts in de foto. Op de linker schouder idem.
      Ik denk dat het om gaat.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Ontevredenheid met de natuur ten top.

In het histogram is Rood de kleur die te sterk is.
        Kan ik het teveel aan rood er nog uitkrijgen of kan dat niet ?
        Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
        De rode lippen trekken hier de aandacht net zoals je tittel het aankondigt. Eens geen piepjong model met een te glad gemaakte huid, heerlijk de rimpeltjes en donshaartjes nog te zien.
        Het kan aan mijn scherm hier liggen maar ik meen miniem blauwe lijntjes te zien waar ik vermoed dat er een bloem in het haar zit. Als ook in het haar, vooral dan rechts in de foto. Op de linker schouder idem.
        Ik denk dat het om gaat.
        Denk niet dat het CA is Anaisje, deze mevrouw zat op de rand van een podium en achter haar was er een groene spot op haar gericht. Zou dit kunnen zijn wat je ziet ?
        Bedankt voor jullie reactie.
        Mvg.

Comment

Best mogelijk dat het het spotlicht is, zou daar niet durven over discuteren. Maar de lijntjes vielen me op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
            Kan ik het teveel aan rood er nog uitkrijgen of kan dat niet ?
            Ik controleer dat soort zaken via het histogram in DxO bij de conversie
            van RAW naar JPG. Geen idee hoe jij het zou moeten doen met jouw
            hulpmiddelen.

Denk niet dat het CA is Anaisje, deze mevrouw zat op de rand van een podium en achter haar was er een groene spot op haar gericht. Zou dit kunnen zijn wat je ziet ?
            Bedankt voor jullie reactie.
            Mvg.
            IK ben er vrijwel zeker van dat het Chromatische Aberratie is. Kijk maar
            eens naar haar schouderbandjes: geheel links zit er een blauwgroene lijn,
            geheel rechts een rode. Kenmerkend voor CA.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
              Best mogelijk dat het het spotlicht is, zou daar niet durven over discuteren. Maar de lijntjes vielen me op
              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Ik controleer dat soort zaken via het histogram in DxO bij de conversie
              van RAW naar JPG. Geen idee hoe jij het zou moeten doen met jouw
              hulpmiddelen.

IK ben er vrijwel zeker van dat het Chromatische Aberratie is. Kijk maar
              eens naar haar schouderbandjes: geheel links zit er een blauwgroene lijn,
              geheel rechts een rode. Kenmerkend voor CA.
              Jullie hebben gelijk hoor, het is idd CA. Ik had het niet opgemerkt.
              Bedankt !
              Mvg.

Comment

De CA is niet echt aan mij besteed...het blauwgroene kan ik min of meer ontwaren bij serieus inzoomen...het rode lijntje zie ik zelfs niet.
                Wat betreft de lippen Jean-Luc meen ik dat het bij bepaalde voorstellingen/optredens doelbewust allemaal harder geschminkt wordt dan men een model zou kleuren voor een fotoshoot. (Alhoewel...)
                Je hebt in ieder geval je doel bereikt dat de rode lippen in het oog springen.
                Voor de rest vind ik dat de mevrouw heel mooi in je lensje kijkt

Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  De CA is niet echt aan mij besteed...het blauwgroene kan ik min of meer ontwaren bij serieus inzoomen...het rode lijntje zie ik zelfs niet.
                  Wat betreft de lippen Jean-Luc meen ik dat het bij bepaalde voorstellingen/optredens doelbewust allemaal harder geschminkt wordt dan men een model zou kleuren voor een fotoshoot. (Alhoewel...)
                  Je hebt in ieder geval je doel bereikt dat de rode lippen in het oog springen.
                  Voor de rest vind ik dat de mevrouw heel mooi in je lensje kijkt

Groetjes
                  Marc
                  Bedankt Marc, eerlijk gezegd zie ik het rode lijntje ook niet, maar wel het blauwgroene. Dus dit is iets om in de toekomst rekening mee te houden.
                  Groetjes
                  Jean-Luc.

Comment

Het rode lijntje is er wel degelijk. Ook pas na plaatwerker zijn opmerking gezien. Is minder opvallend dan die blauwgroene. CA is iets dat ik ook in deze beginnershoek opgestoken heb.

Comment

Working...
                    X