Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Marc, ik vind de foto mooi maar volgens mij klopt de WB niet.
De foto is te koud waardoor hij overal een beetje blauwzweem geeft.
0,3° naar rechts draaien is ook nodig.
Na deze correcties prima foto
mvg,
Eddy
Marc, ik vind de foto mooi maar volgens mij klopt de WB niet.
De foto is te koud waardoor hij overal een beetje blauwzweem geeft.
0,3° naar rechts draaien is ook nodig.
Na deze correcties prima foto
mvg,
Eddy
Bedankt Eddy, Plaatwerker en alle anderen
En ja, ik weet het : 'meten is weten !', maar hoe meet je dit ?
Ik geef toe dat de horizon niet 100 % ok was, maar hoe weet je nu dat het 0.3° is niet bv. 0.2° of 0.4° ?
Witbalans ook aangepast met het pipet 'kleurzweem verwijderen' in PSE. Ziet er inderdaad iets beter uit, maar niet sensationeel veel beter. Maar dat kan aan mijn oude monitor liggen
Mvg, Marc
Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8 http://fotos.mdlfoto.be/
Bedankt Eddy, Plaatwerker en alle anderen
En ja, ik weet het : 'meten is weten !', maar hoe meet je dit ?
Ik geef toe dat de horizon niet 100 % ok was, maar hoe weet je nu dat het 0.3° is niet bv. 0.2° of 0.4° ?
Witbalans ook aangepast met het pipet 'kleurzweem verwijderen' in PSE. Ziet er inderdaad iets beter uit, maar niet sensationeel veel beter. Maar dat kan aan mijn oude monitor liggen
De horizon:
Ik heb jou foto binnegehaald in DxO-Viewpoint, met twee punten op de
horizon rechtgezet en dan geeft het programma aan dat de draaiing 0,3º is.
Witbalans:
Je kan (Ps-Elements) de kleurzweem ook controleren met de filter Blur-
average. Wanneer je die zweem corrigeert kom je tot een vrij duidelijk
resultaat. Jouw methode is voor het resultaat sterk afhankelijk waar jij
de pipet zet. Je hebt dan wel het voordeel dat je het kan laten overeen-
stemmen met jouw eigen smaak. Met de filter Blur-average ben je over-
geleverd aan een algoritme dat door de programmamakers is ingebouwd.
Het is helaas niet voor 100% betrouwbaar.
Pracht foto, en ik stoor mij niet aan de niet-horizontaliteit. Als ex-topograaf is het beroepsmisvorming, alles perfect verticaal en horizontaal te weten? De lijnen van het scheepje boeien mij meer dan de kim !!!
Een mooie, ik was er toen ook Marc. En het was zeker koud.
Ik heb zeker een uur op de pier staan wachten om een foto te nemen van de Mercedes die aan het binnenvaren was. Zal die eens posten hier.
Groetjes.
Comment