Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Wat ik al vermoedde, foto 1 en drie zijn wat onderbelicht. Wel mooie scherpte en knappe kleurtoning en mooie compositie's, waarvoor compliment Als je binnen staat daar en je fotografeert naar het licht, probeer ook eens 2 stops in de diepte over te belichten en kijk dan eens naar het resultaat. Je zal zien dat het binnen ook perfect wordt. Je bent in foto 3 naar f16 gegaan om scherpte in de diepte te bekomen, maar dat hoeft dus niet, hier volstaat ook f8 ruimschoots Uiteindelijk kom je op dezelfde lichtinval terecht als de anderen hoor, want je sluitertijd wordt ook iets langer.
Mooi reeksje.
De laatste lijkt me niet echt scherp te zijn.
Voor mij is de eerste de beste. Met een 15% oplichting van de schaduwen wordt hij naar mijn smaak nog beter.
Dankje voor de reacties. @pixel ik zie dat jij ook een foto hebt van het centraal station die vind ik wel wat beter dan de mijne ( ruimere compositie). Maja oefening baart kunst ik leer elke dag nog bij . en inderdaad ik ga de foto's wat oplichten nu zie ik ook dat ze wat donkere partijen vertonen.
Comment