Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Update: Golfbreker visser.
Collapse
X
-
-
Re: Golfbreker visser.
Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk berichtOp mijn scherm heeft de lucht precies een roze schijnperman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Comment
-
Foto genomen met een laagstaande zon , niet in beeld en kan nogal een rare kleur geven als er geen bewolking is. Histogram was nochtans in orde waar ik op voor ben gegaan. Bij mij was er geen roze schijn zichtbaar. (gekalibreerd scherm) Bedankt voor de opmerking.
Gr, Daniel.
Comment
-
-
-
Mooie actiefoto, goede compo.
mvg,
EddySmaken verschillen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk berichtOp mijn scherm heeft de lucht precies een roze schijn
Ook bedankt voor alle reacties.
Gr, Daniel.
Comment
-
Leuk dat je het touw zo goed ziet!
Knap beeld
Comment
-
dat 'touw' die je ziet, vind ik idd ook tof
maar de kleuren vind ik gewoon 'lelijk' (en het is uiterst! zelden dat ik dat woord gebruik)
mss had ik het liever gezien als siloewit, maar ik betwijfel dan of het touw en de visstok zichtbaar zullen zjin
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtdat 'touw' die je ziet, vind ik idd ook tof
maar de kleuren vind ik gewoon 'lelijk' (en het is uiterst! zelden dat ik dat woord gebruik)
Hoe kunnen we hier nu beoordelen over kleur van geplaatste foto's als iedereen met een ander merk van scherm en met een andere instelling en meestal niet gekalibreerd en een andere grafische kaart werkt. Dan moeten we enkel op het histogram en exif afgaan om nog over kleur te kunnen oordelen. Op mijn scherm is de eerste foto met een licht grijze lucht het best voor mij en de update slecht na een hele controle op twee beeldschermen en een laptop.
Ken mensen die werken met een veel duurder toestel en duurdere lenzen dan dat ik heb en ook altijd in RAW fotograferen en NOOIT een nabewerking doen en zeggen dat hun foto's in RAW veel beter zijn zonder dat ze goed weten wat RAW in feite is en inhoud en beter in JPEG zouden werken en hun foto's presenteren op een scherm dat zo uit de doos komt niet eens is ingesteld. Waar zijn we dan mee bezig om te discuteren over kleur.
Alle reacties zijn welkom en hoop hier verder nog iets uit te leren. Maar neem dit niet verkeert op want ik werp naar niemand met stenen.
Gr, Daniel.
Comment
-
Ik vind het een knap beeld. Tja inderdaad, ik ben ook ervan overtuigd dat iedereen die door eenzelfde straat loopt, het beeld anders ziet. Anders voelt en anders weergeeft.
Zet eens een foto te grabbelen, en iedereen mag het bewerking naarceigen goesting.
Als mijn geheugen nog goedvind had Beelder dat ooit gedaan, maar dat mocht hier niet, volgens de regens. Maar ook daarin zouden we versteld staan over de veelheid verschil dat dan ten toon zou vallen. En dan kiezen welke de beste is ? ook daarin verschillen we allenLast edited by Loeky; 7 juli 2013, 08:51.
Comment
-
In de update heb je de helderheid aangepast (zoals je zelf schrijft)
Mijn gedacht volstaat het van de kleur en temp aan te passen, want door aan de helderheid te werken verlies je detail van de vlieglijn.perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Comment
-
heb je deze foto ook in raw ?
zoja kan je er een pracht van een silhouet van makeneen pessimist is een optimist met ervaring.
Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
Pentax k-3II en nog meer glas
Comment
Comment