Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rose bloemen lekkernij...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rose bloemen lekkernij...

150mm - ISO 200 - f/7.1 - 1/40
    Last edited by Roeliee; 3 juli 2013, 12:42.
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Re: Rose lekkernij...

Knappe weergave met het stuifmeel op de snoet!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik zou de bovenste bloem wegcroppen, dan is de bij centraal in diagonaal de eye catcher, en dat was de bedoeling denk ik; mooi

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Ik bekijk eens of ik nog wat kan croppen, en misschien volgt er dan nog een upje!

Groetjes
        Roeliee
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Vind het wel knap gedaan hoor Roeliee, goede poging!
          Mvg, Dylan.
          Fotografie is mijn passie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xDylan Bekijk bericht
            Vind het wel knap gedaan hoor Roeliee, goede poging!
            Mvg, Dylan.
            Bedankt!

Comment

Euh...verbonden met cdn.minoc.com of zo iets en dan blijft het zandlopertje/wieltje maar draaien...Geen lekkernij te zien...
              Zal later nog eens proberen.

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Euh...verbonden met cdn.minoc.com of zo iets en dan blijft het zandlopertje/wieltje maar draaien...Geen lekkernij te zien...
                Zal later nog eens proberen.

Groetjes
                Marc
                Oei...hier is hij anders wel zichtbaar hoor! De ene keer met een "leuke" reclameboodschap boven, de andere keer weer zonder...

Groetjes
                Roeliee

Comment

Ik kan hem ook zien. Kopje mooi scherp in beeld gekregen.
                  Alhoewel de bloem op zich mooi van kleur is vind ik de kleur zich er minder toe lenen om insecten op te fotograferen.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Staat er mooi op je insectje
                    Zelf zou ik nog wat ontruisen. Maar ontruisen betekent ook verlies in scherpte...
                    Ofwel kun je dit verlies in scherpte compenseren door na te verscherpen...maar soms lukt dat niet zo wel meer...
                    In dat geval leg ik de foto twee keer op elkaar. De bovenste laag wordt ontruist en daarna gewoon het insectje uitvegen uit deze laag. Het insectje (dat in feite deze ontruising niet nodig heeft) uit de onderste laag wordt terug zichtbaar en blijft zijn originele scherpte behouden (Wel binnen de lijntjes kleuren hé...)

Groetjes
                    Marc

Comment

Bedankt voor je reactie Anaisje! Je hebt wel wat gelijk wat de kleur van de bloem betreft...maar 't is eens iets anders en je kiest natuurlijk niet waar die beestjes gaan zitten é

Staat er mooi op je insectje
                      Zelf zou ik nog wat ontruisen. Maar ontruisen betekent ook verlies in scherpte...
                      Ofwel kun je dit verlies in scherpte compenseren door na te verscherpen...maar soms lukt dat niet zo wel meer...
                      In dat geval leg ik de foto twee keer op elkaar. De bovenste laag wordt ontruist en daarna gewoon het insectje uitvegen uit deze laag. Het insectje (dat in feite deze ontruising niet nodig heeft) uit de onderste laag wordt terug zichtbaar en blijft zijn originele scherpte behouden (Wel binnen de lijntjes kleuren hé...)

Groetjes
                      Marc
                      Nja...zo ver sta ik nu nog niet in photoshop en konsoorten. Denk dat ik het enkel maar erger zou maken Is dit trouwens iets wat je met een camera uit de "hogere" klasse ook tegen komt, zoveel ruis op ISO 200?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                        ... Is dit trouwens iets wat je met een camera uit de "hogere" klasse ook tegen komt, zoveel ruis op ISO 200?
                        'k Zou het niet weten....DIT is volgens mij de "hogere" klasse...
                        Wat ik wel weet is dat een 7D flink wat ruis kan opleveren en tsja...dan moet je wat creatief zijn

Groetjes
                        Marc

Comment

'k Zou het niet weten....DIT is volgens mij de "hogere" klasse...
                          Wat ik wel weet is dat een 7D flink wat ruis kan opleveren en tsja...dan moet je wat creatief zijn

Groetjes
                          Marc
                          Ik heb niets gezegd...

Comment

Mooi opname en interessante discutie

Comment

Working...
                            X