Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto's met nieuw toestel, Bijloke Site

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste foto's met nieuw toestel, Bijloke Site

Mijn eerste foto's met mijn nieuwe toestel.
    Aangzien ik voordien enkel ervaring had met een beperkt instelbaar compactje, zijn alle commentaar en tips zijn meer dan welkom!

Uitbreiding campus Bijloke, Abscis Architecten:

Fuji X-E1|1:420 sec|f/7.1 |ISO1000

Fuji X-E1|1:125 sec|f/13|ISO1000

"TRUNK" door Linde Hermans, zitelement bestaande uit kranten.

Fuji X-E1|1:4000 sec|f/2.8|ISO100

Re: eerste foto's met nieuw toestel, Bijloke Site

Ik denk dat je hier nog veel plezier mee gaat hebben,
    Grt erik

Comment

Knap toestel heb je daar gekocht, daar ga je idd. nog veel plezier aan beleven.
      Plaats in 't vervolg één foto, je zal meer bruikbare reacties krijgen, deze reeks hier is al een goede binnenkomer.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

proficiat met je nieuwe toestel
        compo's zien er in ieder geval al goed uit
        misschien bij die eerste eens kijken om eventueel die raamopening vertikaal te zetten (eigenlijk niet echt nodig; maar om het verschil te zien)

'k vind het formaat dat je gebruikt wel tof.
        benieuw wat je 2e gegeven zou hebben met minder iso
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Proficiat en geniet er maar met volle teugen van
          Zoals Eddy al opmerkte, 1 goede foto is beter, en dan heb je nog wat ruimte voor een update. Plaats je nu updates dan zou dat in principe al voor alledrie moeten gelden, maar dat ga ik je besparen hoor

Foto 2 is eigenlijk de beste van de drie wat compositie betreft, maar heeft wel last van lensvertekening, vooral je linkerzijde. Werk je met veel glas en wil je special effects bekomen in doorkijk, spiegeling of niet, google dan even om de juiste instellingen te bekomen. Onder- en overbelichtingen hebben vaak een doel in de fotografie en de knopjes worden niet zomaar aan een toestel toegevoegd.

Comment

Inderdaad mooie binnenkomers. Heb ook een voorkeur voor #2
            De tips werden reeds meegegeven.

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Volg alle voorgangers,grts,Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Bedankt om te kijken, en voor de reacties!

Mijn favoriet is toch #3, maar dat heeft ook met een affiniteit met het onderwerp te maken.
                Ik wilde de focus op de gelaagdheid leggen als een weerspiegeling van het concept van de ontwerpster.
                Maar tegelijk ook de context van het bankje tonen, aangezien dat voor mij een enorm belangrijk punt bij het vormgevingsproces is.

Het was al moeilijk om er 3 uit te kiezen, maar ik zal volgende keer één enkele foto plaatsen.

@beelder: idd, het aanpakken ven lensvertekening moet ik mij inderdaad eens in verdiepen, dat stoorde me ook wel in dit beeld.
                Wat dat 2de punt ben ik niet helemaal zeker wat je bedoelt. Bedoel je dat ik moet proberen om het doorzicht door ramen zou moeten verbeteren en/of de spiegeling van de ramen op elkaar moet vermijden?
                Heb je misschien wat keywoorden voor mijn zoekopdracht, een aantal basis begrippen vanwaar ik voort kan?

Het zijn mijn eerste 'echte' foto's, dus uiteraard moet er nog veel verbeterd worden, daarom stel ik jullie opbouwende kritiek zeer op prijs!

Comment

Mij trekt vooral die gang mij aan

Comment

Je mag mij gerust cultuurbarbaar noemen ...maar ben al blij met de tekst boven #3 en de bijkomende uitleg in je reactie.
                    #3 Lijkt meer op een laad- en loskade van een bedrijf waarbij de geperste kranten klaar lagen om getransporteerd te worden naar...Had er zeker geen zitbank of zitelement in herkend.
                    Blijf het sterke binnenkomers vinden

Groetjes
                    Marc
                    Last edited by Brombeer; 4 juli 2013, 08:53. Reden: Tekst aangepast
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matts Bekijk bericht
                      is.

het aanpakken ven lensvertekening moet ik mij inderdaad eens in verdiepen!
                      ik gebruik PTLens (is een betalend automatisch programaatje van ongeveer € 19, dit werkt volgens het gebruikte toestel en lens.
                      er zijn er nog: DX0,
                      ik geloof dat dit ook ingebakken zit in Lightroom
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Je mag mij gerust cultuurbarbaar noemen ...maar ben al blij met de tekst boven #3 en de bijkomende uitleg in je reactie.
                        #3 Lijkt meer op een laad- en loskade van een bedrijf waarbij de geperste kranten klaar lagen om getransporteerd te worden naar...Had er zeker geen zitbank of zitelement in herkend.
                        Blijf het sterke binnenkomers vinden

Groetjes
                        Marc
                        Iedereen geeft uiteraard zijn eigen vertaling aan de zaken die hij of hij ziet, vanuit mijn opleiding zie ik waarschijnlijk een aantal zaken die andere niet zien.
                        Dat vind ik een van de interessantste zaken aan fotografie.
                        Daarom ook het linkje boven de foto (onder het kopje TRUNK), een vermelding van de ontwerpster mag bij dergelijke foto's ook niet ontbreken, vind ik.

Absoluut dus geen "cultuurbarbaar-geval", jou vertalng vind ik minstens zo interessant.

Een vormgever ziet concept, kleur,perspectief, beleving, ruimtewerking, licht en schaduw ect. waar de meeste mensen een ruimte zien of een bankje of..., je begrijpt het punt wel...
                        Ik denk dat dat bij fotografie niet anders is, iemand anders ziet een 'mooie foto', de fotograaf(e) zal waarschijnlijk nog een hoop andere zaken zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          ik gebruik PTLens (is een betalend automatisch programaatje van ongeveer € 19, dit werkt volgens het gebruikte toestel en lens.
                          er zijn er nog: DX0,
                          ik geloof dat dit ook ingebakken zit in Lightroom
                          Zal ik zeker eens bekijken, bedankt!

Comment

Working...
                          X