Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste reekalf dit jaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste reekalf dit jaar

Compleet waardeloze foto, maar voor mij een waarneming die mijn zondag goedmaakt.
    De ree die ik eerder deze maand gepost heb http://forum.belgiumdigital.com/f72/...eg-459432.html
    heeft dus wel degelijk tenminste één kalf lopen in het bos waar ik ze vermoedde.
    Ik schat het kalfje een goeie acht weken oud, zo groot als een lammetje.
    Foto is in een fractie van een seconde genomen door het raam van de jeep, rijdend, net voor het
    achter de bomen wegdook. Ik post hem evengoed toch, wetend dat er toch heel wat mensen op het forum
    aanwezig zijn die zelf genoeg in de bossen zitten om deze waarneming te smaken.
    En uiteraard ga ik deze week wel eens op pad om een deftige plaat te kunnen maken.

Uploaded with ImageShack.us
    fotosite

Re: Eerste reekalf dit jaar

zal wel een genoegdoening zijn dit vast te leggen, maar waarom...
    verstoor je zo niet de natuur om deze beesten zo intensief te volgen..?
    OK..men wil soms unieke beelden schieten maar voor mij hoeft dit niet.
    opname op zich ook iet goed maar dat komt door de moeilijke omstandigheden natuurlijk.
    maar toch succes met de jacht op beter beelden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ...
      grt,bouk.
      hear-hear!

Ik heb BD vele jaren niet gevolgd (nu sinds een paar weken opnieuw) maar van Elsan herinner ik me wel zeer mooie en respectvolle foto's van dieren in natuurlijk habitat. Dus dat gaat zeker goed komen. Ik kijk er alvast naar uit.
      Niet geschoten is altijd mis ...

Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        zal wel een genoegdoening zijn dit vast te leggen, maar waarom...
        verstoor je zo niet de natuur om deze beesten zo intensief te volgen..?
        OK..men wil soms unieke beelden schieten maar voor mij hoeft dit niet.
        opname op zich ook iet goed maar dat komt door de moeilijke omstandigheden natuurlijk.
        grt,bouk.
        Bouk, ik begrijp je ten volle en respect voor de dieren is ook mijn uitgangspunt.
        Als het je kan geruststellen : foto is genomen op meer dan 100 meter vanop een zandweg
        waar af en toe verkeer is, de beesten zijn dus enige passage in de verte gewend.
        Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze daarom blijven staan, alles hangt af van de wind.
        fotosite

Comment

Voor een jeep duik ik ook weg.
          Verstandig reekalf.
          Sommige foto's die niet zijn gemaakt, leveren de mooiste herinneringen op.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Tsja...tof natuurlijk dat je dit moment met ons wil delen. Kan me ook voorstellen dat je hart een sprongetje maakte bij het zien van...
            Eerlijk gezegd kijk ik toch uit naar volgende keer dat je het in betere/rustigere omstandigheden kunt vastleggen. Alhoewel je het zelf schrijft is de foto niet echt een schoolvoorbeeld voor de beginnershoek. Ondanks de moeilijke omstandigheden waarin hij gemaakt werd. Maar...begrijp ten volle je enthousiasme.
            Als je er in slaagt dit op een beter moment te vangen en je "waagt" het er eentje van in beginnershoek te zetten ga "ik" nog veel enthousiaster zijn
            Ga het ook bekijken als het in een ander forumonderdeel staat...maar ben voor mezelf niet zo vlug geneigd daar te schrijven.
            Ik kijk er alvast naar uit...

Eerlijk gezegd Bouk...zolang je ze niet aanraakt...is er geen vuiltje aan de lucht. Heb er zo ooit nog één bij mijn ouders op het balkon gehad dat aangereden was en de "förster" (was in Duitsland...) wist te melden dat het een vogel voor de kat was...alleen al doordat het mensengeur opgenomen had zou de moeder het verstoten. (Uiteindelijk...ingeslapen )

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oeps, ik denk dat aan het tempo dat de foto hier 'lijntjesgewijs' tevoorschijnt komt, het ongeveer een halfuurtje duurt eer ik hem volledig zie.
              Zal wellicht met Imagseshack te maken hebben. Ik kom later wel eens terug.
              Mvrgr.

Comment

Mooi als herinnering van het moment. Je hart springt op als je ze ergens kunt waarnemen. In Duitsland zo eens bijna oog in oog gestaan met een ree, ik durfde amper nog ademhalen om het niet te verjagen. Beiden bleven we stokstijf staan, het reetje was als eerste weg. Zoals je zelf meegeeft geen goede foto, maar het geeft niet zo.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
                X