Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ardennen + update 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ardennen + update 2

Onze Ardennen
    Alle opbouwende kritiek welkom!

Canon 650D
    EF-S 18-55mm IS II
    f 11 1/160s
    @18mm

Update 1: Linkje naar grotere foto: http://d.pr/i/Kt3S
    Ik heb geprobeerd de wolken aan te passen, maar ik ben niet zo goed met photoshop, hoe kan ik dit aanpassen? De wolken horen oorspronkelijk grijs te zijn, het was een grijze dag. Ik heb nu gewoon de temperatuur van het RAW formaat wat aangepast. Maar ik vond bij de vorige foto dat frisse zo tof juist?

Update twee: heb geprobeerd om dus de wolken van de eerste update te combineren met een groen tussen de eerste en de twee foto. Maar photoshop skills zijn niet super!
    Last edited by Noooten; 2 juli 2013, 00:57.

Re: Ardennen

cs is wel goed.
    alleen de nabewerking niet geslaagd.
    zelfs de (witte) wolken zijn blauw..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een echt Ardennen-tafereeltje
      Heb de indruk dat er wat scherpte mist.
      Maar voor een panorama als dit, al dan niet samengesteld of zo gesneden, is een linkje naar een groter formaat nooit weg.

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        Maar voor een panorama als dit, al dan niet samengesteld of zo gesneden, is een linkje naar een groter formaat nooit weg.

Groetjes
        Marc
        Volledig mee akkoord. Niet erg scherp, maar toch zie je aan de scheidingslijn bomen/lucht en vooral rechts aan de horizon het witte lijntje wat wijst op oververscherpt. Daarom begrijp ik het niet goed.
        Ook akkoord voor wat de 'link naar groter betreft indien het een panoformaat betreft.
        Voor een gewoon formaat vind het dan weer overdreven om een link te plaatsen naar nog groter.
        Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht

Groetjes
          Marc
          Hij is zo gesneden. Inderdaad misschien moest ik op f22 de foto genomen hebben. Misschien ook niet zo scherp omdat het een kitlens was?

Comment

vind de up veel beter.
            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
              Volledig mee akkoord. Niet erg scherp, maar toch zie je aan de scheidingslijn bomen/lucht en vooral rechts aan de horizon het witte lijntje wat wijst op oververscherpt. Daarom begrijp ik het niet goed.
              Komt waarschijnlijk omdat ik de clarity aanzienlijk verhoogd heb. Maar ik zeg het, ik ben niet goed met photoshop. Helaas!

Comment

De update is veel beter. Je zag bij de originele duidelijk aan die 'dingen' onder de bomen dat er veel te veel blauw aanwezig was. Zoals bouk ook vermeld had, ook te zien aan de 'witte' wolken. Het overmatige blauw is er uit bij de update. Je f11 is perfect voor landschappen, met f22 zal het zeker niet beter worden, maar misschien wel slechter. Misschien kon je zelfs nog iets meer dichtknijpen tot f9 of zo, dan was je sluitertijd nog iets korter geweest.
                Aan je kitlens zal het niet te wijten zijn. Men doet soms wat denigrerend over een kitlens, maar voor landschappen is daar helemaal niks mis mee.
                Mvrgr.

Comment

...... Je f11 is perfect voor landschappen..
                  Misschien kon je zelfs nog iets meer dichtknijpen tot f9 of zo..
                  dichtknijpen..?
                  grt,bouk.

Comment

De update is veel beter. Je zag bij de originele duidelijk aan die 'dingen' onder de bomen dat er veel te veel blauw aanwezig was. Zoals bouk ook vermeld had, ook te zien aan de 'witte' wolken. Het overmatige blauw is er uit bij de update. Je f11 is perfect voor landschappen, met f22 zal het zeker niet beter worden, maar misschien wel slechter. Misschien kon je zelfs nog iets meer dichtknijpen tot f9 of zo, dan was je sluitertijd nog iets korter geweest.
                    Aan je kitlens zal het niet te wijten zijn. Men doet soms wat denigrerend over een kitlens, maar voor landschappen is daar helemaal niks mis mee.
                    Mvrgr.
                    Oke, bedankt voor deze informatie! Zeer nuttig. Maar hoe kan ik dan in principe een foto scherper nemen? Door naar die f9 te gaan en een sneller sluitertijd te gebruiken??

Oei, er ging iets fout waardoor dit bericht er plots tweemaal opstaat blijkbaar..
                    Last edited by Noooten; 30 juni 2013, 11:21.

Comment

Mvrgr.
                      Oke, bedankt voor deze informatie! Zeer nuttig. Maar hoe kan ik dan in principe een foto scherper nemen? Door naar die f9 te gaan en een sneller sluitertijd te gebruiken??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        dichtknijpen..?
                        grt,bouk.
                        Oeps, foutje.....meer openen natuurlijk .
                        Cijfer was juist maar tekst niet.
                        Ik heb het na al die jaren nog steeds moeilijk met grotere openiing = kleiner cijfer, kleinere openinig = groter cijfer......de logica ???????
                        Gelukkig heb ik het niet bij het fotograferen zelf, enkel soms bij het schrijven er over .
                        Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Noooten Bekijk bericht
                          Ik fotografeer altijd met diafragmaprioriteit (zelf het diafragma instellen) de rest aan het toestel overlaten.
                          Wanneer je je diafragma meer open zet - kleiner getal -, komt er meer licht binnen, en wordt je sluitertijd automatisch korter.
                          (ik heb het nu eens goed opnieuw gelezen zodat ik me geen tweede keer vergis.
                          Mvrgr.

Comment

up is inderdaad beter
                            En F22 is wel wat veel van het goede...

Groetjes
                            Marc
                            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

meestal gebruik ik rond de F 11

je foto is niet lelijk hoor.
                              Maar ik zou de lucht van de 2e nemen met het groen van ... iets tussen de 2

Met fotoshop kan je een van de 2 selectern en bewerken
                              dan je selectie omkeren en het andere bewerken
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                              X