Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Ypres rally

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem Ypres rally

Beste

Gisteren even naar Ypres Rally geweest.

vind dat deze foto nogal donker zijn zoals de rest eigenlijk, was wel al tegen de avond.

Origineel.

f4
    1/1250
    iso 1600
    65mm

Iets bewerkt.

(iso werd automatisch gekozen)

Ps1. foto iets opgehelderd

Ps2. zou deze foto beter zijn met 2.8 lens?

thx voor commentaar dat ik kan verbeteren
    Last edited by svanma; 28 juni 2013, 13:27.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Probleem Ypres rally

Hoezo donker? Ja, in je histogram bv. kun je zien dat bepaalde objecten kunnen worden opgelicht, zoals toeschouwers bv.
    Of de foto beter zou zijn met een 2.8 lens, hangt van de fotograaf af. Ook met jouw lens kun je mooie pannig maken. En zo slecht vind ik deze nog niet hoor Maar nog meer vanuit de zij werken levert mooiere resultaten op. En neem geen voorbeeld aan personen die met een statief langs de kant staan met panning Gewoon oefenen en vaste hand creëren en lens onderaan vasthouden zodat je elleboog stabiel op je lichaam blijft als steunbalg.
    Heb je de camera op aut gezet, dat hij de iso automatich kiest? In de M-stand doet hij dat bij mij niet hoor.
    Last edited by Beelder; 28 juni 2013, 13:02.

Comment

Euhm op de stand waar ik de F waarde kies alsook de sluitertijd en enkel de iso automatisch gekozen word.

Ps. hoe licht je de toeschouwers dan meer op, dat enkel de toeschouwers zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
      Hoezo donker? Ja, in je histogram bv. kun je zien dat bepaalde objecten kunnen worden opgelicht, zoals toeschouwers bv.
      Of de foto beter zou zijn met een 2.8 lens, hangt van de fotograaf af. Ook met jouw lens kun je mooie pannig maken. En zo slecht vind ik deze nog niet hoor Maar nog meer vanuit de zij werken levert mooiere resultaten op.
      Heb je de camera op aut gezet, dat hij de iso automatich kiest? In de M-stand doet hij dat bij mij niet hoor.

Comment

Of de foto beter zou zijn met een 2.8 lens, hangt van de fotograaf af. Ook met jouw lens kun je mooie pannig maken. En zo slecht vind ik deze nog niet hoor Maar nog meer vanuit de zij werken levert mooiere resultaten op. En neem geen voorbeeld aan personen die met een statief langs de kant staan met panning Gewoon oefenen en vaste hand creëren en lens onderaan vasthouden zodat je elleboog stabiel op je lichaam blijft als steunbalg.
        +1
        In alles wat ik heb gedaan van sport en hobby's was het materiaal belangrijk maar de persoon blijft op de eerste plaats komen. Het zijn niet de pijlen maar de indiaan die het verschil maken.
        Je mag natuurlijk niet overal staan (gelukkig) maar je kan waarschijnlijk betere standpunten vinden, met een mooiere BG.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

Comment

Das waar maar beter materiaal is ook altijd welkom.

beter standpunt is een feit, maar was zoveel volk...

maar hoe kan ik deze foto nog verbeteren in slechte weersomstandigheden en bij schemer

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          +1
          In alles wat ik heb gedaan van sport en hobby's was het materiaal belangrijk maar de persoon blijft op de eerste plaats komen. Het zijn niet de pijlen maar de indiaan die het verschil maken.
          Je mag natuurlijk niet overal staan (gelukkig) maar je kan waarschijnlijk betere standpunten vinden, met een mooiere BG.
          mvg,
          Eddy
          Last edited by svanma; 28 juni 2013, 13:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht

maar hoe kan ik deze foto nog verbeteren
            Op zich zou ik er persoonlijk niet veel meer aan doen. Contrast erin brengen en lichtjes oplichten. En een kleine kleurversterking, maar niet opwaarderen.

Comment

Ik zou de auto meer laten uitkomen.
              Het is moeilijk om hier een cursus Photoshop te geven, die ga je zelf moeten volgen.
              mvg,
              Eddy

maar hoe kan ik deze foto nog verbeteren
              Smaken verschillen

Comment

contrast en kleuren iets aangepast

greetz
                svanma

Comment

Je hebt er iets teveel rood in gebracht Kijk naar de huidskleur van de personen. Veel hoeft het niet te zijn, zoiets bv.

Comment

Je hebt mijn verhaal over de indiaan verkeerd begrepen, je toeschouwers zijn indianen geworden in je update
                    Ik stuur je mijn versie per PM
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

Comment

Oei, inderdaad had nog niet gezien, van jou inderdaad beter.

Hoe doe je dit als ik vragen mag zonder de gezichten roder te maken?

Even opnieuw geprobeerd onder het linkje

Maar de gezichten blijven ook roder worden dan

alvast bedankt
                      Je hebt er iets teveel rood in gebracht Kijk naar de huidskleur van de personen. Veel hoeft het niet te zijn, zoiets bv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                        Je hebt mijn verhaal over de indiaan verkeerd begrepen, je toeschouwers zijn indianen geworden in je update
                        Ik stuur je mijn versie per PM
                        mvg,
                        Eddy
                        Ah ok, sry

ja maar het lukt mij niet om het rood in de auto te verbeteren zonder de gezichten
                        groeten

Comment

Ah ok, sry

ja maar het lukt mij niet om het rood in de auto te verbeteren zonder de gezichten
                          groeten
                          Probeer daar rustig in te oefenen, want het komt vanzelf. Alleen de auto accentueren en/of omgekeerde de personen(voor wat oplichtingsdetaillering).
                          Komt goed hoor, duurde bij mij ook lang, en weet nog niet alles van PS.

Comment

Zelf heb ik geen photoshop maar photofiltre studio X. zal daar mee ook wel moeten lukken denk ik.

maar het grootste probleeem is dat ik niet echt weet en niet echt lukt hoe ik een bepaald deel moet accentueren om het beter te laten uitkomen.

alvast bedankt

groetjes

Probeer daar rustig in te oefenen, want het komt vanzelf. Alleen de auto accentueren en/of omgekeerde de personen(voor wat oplichtingsdetaillering).
                            Komt goed hoor, duurde bij mij ook lang, en weet nog niet alles van PS.

Comment

je foto is zo slecht nog niet hoor
                              ook zonder panning zie je hier dat er snelheid in zit.

je bewerking vind ik -en ik gebruik dat woord zelden: ronduit lelijk...
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                              X